Sammanfattning av dagar med dom bästa.

 
En härlig söndagsmorgon sitter jag här med en kopp kaffe och lite bloggande. 
Natten gick fort, en timma blev vi av med men den får vi ju igen i höst.
Hur dumt som helst att hålla på att ställa om tiden jag  tycker ju bäst om vintertid, eller normaltid kallas det ju 
(och det förstår jag)  finns inget normalt med sommartiden....
Undrar vem som kommit på det.....
 
Nu har vi gjort julklapparna som barnbarnen fick av mig.
Farmor/mormors dagen är klar och jag är säker på att alla är nöjda. 
 
Den som var först var Anton. 
Vi lekte med bilar, bakade och fikade.
Han tycker det är kul att spela spel på min telefon så det gjorde vi också.
 
 
 
 
 
 
Sedan var det Stellas tur. 
Det blev också bakning en hel del utelek.
Hon ville gå till stadsparken.
Kallt var det men härligt med frisk luft.
 
 
 
 
 
 
Leia hade sin dag med massage, fika bakning och mys. 
Hon älskar slime så det blev lite inköp av det.
 
 
 
 
 
 
 
Sist ut var Fanny som också ville ha massage.
Vi bakade, fikade var ute och gick. 
 
 
 
 
 
 
 
Fyra härliga söndag-måndag har vi haft.
Jag hämtade dom söndag efter frukost dom sov över så skjutsade jag dom till skolan på måndagen.
 
Dom bestämmer vad vi ska göra, äta och det är altså deras egen dag.
Det var pannkakor, snitzel, spagetti och köttfärsås, pizzabullar och kladdkaka på menyn.
 
Fika med kladdkaka och annat gott. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jättebra julklapp den kan jag verkligen rekomendera.
Så uppskattat och enkelt, kostar inget och ger så otroligt mycket tillbaka. 
 
Det blir flera gånger, lita på det. 
Det är redan prat om när nästa mormor/farmors dag kommer....
Och det är ju kul, då är det uppskattat. 
 
Jag ger ju lite tid till kära mamma också. 
Hon blir så glad när jag kommer. 
Sist jag var hos henne åt vi mat tillsammans, går så bra att beställa det där.
Lite blommor, godis och sällskap och jag gjort hennes dag.
Och ger också mig mycket tillbaka.
 
 
 
 
Jobbet tar en del tid också. Det är ju så med våra jobb, tid tar det och det är väl så det ska vara....
Härligt att ha jobb som man trivs med.
Jag hoppas och tror att jag är bra på att dra i handbromsen när det behövs.
 
Nu tar vi tag i denna söndag som ser ut att bjuda på sol så det blir säkert en långpromenad i det härliga vädret. 
Kanske går förbi hos dom minsta för lite kramkalas, vem vet. 
 
 
Ha en skön söndag och en bra början på nya veckan med nya härliga möjligheter. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Jag tror mig bestämt veta att du är en underbar farmor/mormor till dina barnbarn.
Det är bra att få lite tips nu när jag själv snart ska axla mormorsrollen.

Kram och ha en underbar dag!

Svar: Jag hoppas och tror det också, alla trivs. Det är bra att få lite tips för dig då och jag tror att du blir en lika bra mormor också. Och kanske farmor med nån gång. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Att ge av sin tid tror jag också mycket på. Och så mysigt att helt ägna sig åt ett av barnbarnen i taget. Och roligt att se vad de väljer att göra och äta. Jag gjorde liknande med mina döttrar när de växte upp och gör det nu med barnbarnen.
Så mysigt med din mamma och jag kan förstå att hon är glad för detta. Och du också förstås.
Kram

Svar: Visst är det så att ge sin tid är det bästa och det ger så mycket tillbaka. Och det var ju lite olika tycke och smak vad gäller mat och vad vi gjorde. Härligt att tanka energi ibland. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :