Lådbilsrally

 
 
I går hämtade jag upp dom här fyra från skola / dagis.
Först ut var Anton som jag hämtade efter skolan.
Sedan åkte vi och hämtade Stella på dagis. 
Till Gunnebo för att hämta kusinerna som slutat skolan.
Dom var hos Bettan ( deras mamma ) som jobbar på dagis på samma ställe.
Dom är där och hjälper till ibland om dom slutar tidigt.
Jag mötte dom bärande på en liten tjej som inte tyckte att det var kul alls att dom skulle gå..
Kanske blivande dagispersonal då...
 
Vi åkte hem där en god köttgryta väntade på fyra hungriga magar.
 
Fanny och Leia var och hämtade mig på jobbet en dag.
Och blev väldigt inspirerade av mitt jobb så det blev massage där efter maten.
 
 
Till och med jag fick en tid och skönt att få ledigt...
Lite skönt för oss alla att vila efter maten. 
 
Vi gick till stadsparken och hade med fika.
Melon, jordgubbar, bullar, kakor och så festis. Mums. 
 
Lekte och fikade, sedan var det lådbilsrally i stan.
Dom var med från Gustafssons uthyrning.
 
Upp för backen..
 
 
 
Och ner för backen gick det...
 
 
Här kommer sonen i full fart, det var jättekul att se. 
 
 
Även barnen fick åka lådbil och fick till och med ett körkort.
 
 
Dom vann inte men det är ju inte det viktigaste, en kul tillställning med det fina vädret gör kvällen härlig. 
 
 
Skjutsade hem väldigt glada och väldigt trötta barnbarn på kvällen. 
Och en lika trött mormor/farmor kröp till kojs.
Vi har haft ännu en mysig dag tillsammns.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vilken härlig farmor/mormor du är.
Förstår att du njuter av att umgås med dina barnbarn och vice versa.

Kram och ha en fantastisk dag!

Svar: Ja vi tycker om varann allihopa. Så kul dom stora tjejerna dom älskar att va med på mitt jobb. Mycket cremer och sånt att fixa med. Bra hjälp. Kram på dig. ( du kommer bli en lika bra mormor också)
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: emma

oj så kul med lådbilsrally :)

Svar: Ja det var jättekul och vädret var ju också toppen. En härlig dag.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vafd roligt! Vilken härlig heldag! Lådbilsrally minns jag från min tid och tävlingar med bilar vi byggt. Roligt för dina barnbarn att uppleva detta. Och så fint att kunna ha denna tid tillsammans
Stor kram och jag önskar dig en ny fin vecka.

Svar: Ja det var kul och fint väder också. Härligt att det ordnas sånt och som du säger kul för barnbarnen att va med och heja på sin pappa ( och morbror ) Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Pernilla

Vilken kul grej. Hoppas ingen åkte i diket med sina lådbilar.
/P

Svar: Det gick bra dom hade lagt höbalar vid sidorna så en del var lite långt ut ibland, men dom tog emot. Visst är det en kul grej och fort gick det i backen. I kväll ska vi ut och campa för första gången...vi ska sätta upp vår husvagn och förtält på fotbollsplanen i Gunnebo ( dottern bor intill precis ) vi vill ju va lite själva första gången vi sätter upp det utan publik, ha ha. Ha en skön liten helg.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :