Sjösättning

 
 
I dag har vi "puttat" i båten. 
Det gick bra, den kom i sjön och vi åkte ut till ön.
 
 
Jätteskönt väder är det nu, sommaren kom till sist och väldigt fort. 
 
 
Vi har sopat...
 
 
Och dansat...
 
 
Och grillat korv....men där blev det en liten miss...
Vi glömde grillgallren till gasolgrillen.
Jag tar alltid hem och diskar dom i maskinen på hösten och var säker på att vi tog ut dom igen.
Men se det hade vi inte gjort så det blev grillad korv i ugnen i stället, inte lika gott men det funkade.
 
 
 
 
 
 
 
Inget bad blev det i dag men jag är säker på att det kommer så småningom. 
 
Inte utan att vi är lite trötta i kväll.
Jag hade tänkt att cykla och titta på när Stella spelar fotboll men när jag landat i soffan efter mat och duch så fanns det ingen ork kvar. 
 
En ny vecka är snart på gång med en massa nya möjligheter.
 
På torsdag den 10 Maj är det nostalgidag på Vapengränds äldreboende. 
Det är för gammal och för ung.
Fika och mat på Dagnys gatukök & fik.
Bugg uppvisning och veteran / raggarbilskortege.
Chokladhjul, loppis och tombola.
Jag har öppet uppe hos mig i massage rummet 2 trappor upp mellan kl 10 och 13.
Du kan titta på verksamheten som vi har till de boende, jag har ju även mitt eget där nu också.  
 
Passa på att boka tid för en härlig massage, köpa presentkort eller prova forevers välgörande produkter. 
 
Ha en skön kväll, en bra början på nya veckan och ta hand om dig. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Så synd att du glömde grillgallren hemma men nog funkar ugnen oxå i brist på annat.
Ser ut att vara en härlig dag.

Ha en fin början på denna nya vecka!
Kram

Svar: Ja det gick ju bra som tur var, men nästa gång blir det grillat på riktigt. Nu är det sommar på riktigt här. Ha det bra du också. Kram 😉❣️
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Ja. är båten i sjön så är det ju helt klart vår.
Vilken fin dag ni fikc tillsammans ute på ön. Och nästa gång har du grillgallren med. Och mat fick ni ju. Vad trevligt med nostalgidag och mycket är dte ju som händer.
Är säker på att det blir en lyckad dag.
Karm från mig i Spanien.

Svar: Ja nu är det sommar på riktigt tror jag. Och mat fick vi ju men nästa gång blir det grillat på grillen. Blir skönt när vi bara bor där, mycket lättare och det blir mycket åkande men det kan det vara värt. Ha det bra i Spanien och kram kram. 💞😉
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Dessan

Det gäller att njuta av det vackra vädret trots det innebär lite jobb :) Kram

Svar: Visst är det så. Det blir ju mycket mer att göra när vår och sommar kommer men det är ju härligt med sol och värme. 🌞🌞 Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Pernilla

Som vanligt är det fullrulle hos dej. Härliga bilder du visar från ön.
/P

Svar: Det är full fart här. I dag har det varit Nostalgidag på Vapengränd äldreboendet där jag jobbar. Men 50 tals stuk. Raggarbilar, korv med mos och bugguppvisning. Härligt har det varit, jag har haft öppet uppe i min massage så dom fick se min verksamhet. Gissat hur många kulor i en burk och det gissades vilt...från 71-250 !! PS, det var 109. Trevlig helg.😉
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :