Om att läka kroppen och ett glas rött.

 
Och så kom fredagen igen och jag har landat i soffan.
Jag har alltid jobbat helger i många år och tyckte det var helt ok, men sedan jag startade företaget så är jag ledig i helgerna.
En del fredagar brukar jag faktiskt inte boka in några kunder ( en av fördelarna med att vara egen företagare) 
I dag är det en sån fredag och det är lyxigt.
Jag har varit på zonterapi hos Helen Winge i dag.
Det är väldigt intressant och så duktig hon är.
Vi har ju kroppen under våra fötter så att säga....
Hmm, det lät ju konstigt men hoppas du förstår vad jag menar.
Hon trycker på olika ställen och det känns mer eller mindre.
Många kanske tror att det går att gå ett par gånger och så ska man bli bra, men det är väl så att man kan bli medveten om var problemet sitter så man kan göra något åt det själv
Till exempel om det känns väldigt mycket på stället där njurarna sitter så kan man koppla ihop det med stress. 
Man kan ju inte bara ta ut på kontot ( läs kroppen) utan sätta in också i form av avkoppling. 
Ja det är intressant och jag tror på det. 
Kroppen måste ju läka inifrån och det tar ju en tid naturligtvis. 
Det kan jag rekomendera i stället för mediciner till allt vilket jag inte alls tror är bra för oss. 
Det tar inte bort orsaken till problemet. 
 
 
Visst finns det lite att göra om jag är hemma.
Bokföringen ska skötas, och den 29 nov ska vi ha en må bra kväll på vapengränd så det är en del att styra med till det. 
Och i dec ska vi ha en trivsam kväll på jobbet så jag ska klura ut nåt kul till det....
Lite vinster, kanske nån handmassage eller nåt annat kul...ja vi får se vad det blir.
 
Så visst blir det lite hemmajobb i bland och det måste också göras.
Men jag trivs ju med mina jobb och tycker om att ha mycket omkring mig så det passar mig.
 
Jag började morgonen med en promenad i vår fina stad.
 
 
Västervik håller på att vakna.
 
 
Fina slottsholmen som det alltid är så mycket skriverier om men visst är det fint ?
 
Jag åkte till min moster i Oskarshamn en eftermiddag i veckan och hade med gofika till henne, och det var uppskattat.
Och är man ensam så är det ju alltid kul med ett besök. 
 
 
Vi har en del nu framöver med begravning och såna tråkigheter.
Men livet är ju så och vardagen stannar ju inte.
 
Och jag tror inte att svärmor skulle vilja att vi sitter hemma och sörjer, hon
 har haft ett bra och långt (94 år) liv och har det säkert bra där hon är nu.
 
 
I morgon ska vi på kalas till Bengts moster som fyllt år. Och hälsa på mamma en tur blir det nog också. 
 
Vi ska till kyrkan på kvällen där dom läser upp vilka som gått bort under året.
Och även tända ljus på min pappas grav. 
Köpte en liten sten som ett hjärta i dag där det stod älskar dig på som jag lägger hos honom. 
Och det gör jag och har alltid gjort.
 
Vi har festat på en smörgåstårta och ett glas rött i kväll, jättegott.
Nu önskar jag dig en trevlig fredagskväll och en riktigt skön helg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Smörgåstårta och lite vin lät som ett fint sätt att hälsa helgen välkommen.
Ha en härlig helg!

Kram

Svar: Ja det var ett bra sätt att fira fredagskvällen på. Kram 😉❣️
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

ja livet kan vända o så är det för oss alla, beklagar ändå aldrig kul..trevligt med kaffe o kakor :) hoppas allt är bra med er vännen kram till er ..

Svar: Allt bra här trots begravning och sånt. Vi har varit och plockat ur svärmors lägenhet nu i helgen och det är en del kvar ändå. Det är ganska känslomässigt jobbigt men det måste ju gå det med. Kram till er. 😉💖
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Zoonterapi gick jag på i stort sett varannan vecka under de år vi bodde i Peking och det var väldigt bra. Kineserna är ju fenomenala på detta att se till hela kroppen. Här hemma har jag aldrig testat...
Skönt för dig att vara ledig på helgerna nu när du själv kan bestämma. Västervik är en vacker stad och du har tagit fina bilder därifrån. Fint att se när staden vaknar.
önskar dig fina dagar trots att ni har begravning och annat framför er.
Önskar dig fortsatt fina dagar.
Kram!

Svar: Visst är det intressant med zonterapi och väldigt logiskt att kroppen ska läka inifrån. Helen är så duktig och kan mycket om det. Vi byter med varann så hon går hos mig på massage, jättebra ju. Ha det bra du med och önskar en härlig början på nya veckan. Kram 😉❣️
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Deciree

Det gäller att ta hand om sig för man vet aldrig när allt vänder och tar slut. Kram till dej

Svar: Visst är det så man var inget om morgondagen och det är ju tur det. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Lotta

Handmassage, vilken underbar vinst. Jag älskar att få händerna masserade samt hela kroppen.
Smörgåstårta och vin, mums vad gott.
Det gäller att njuta!

Kram

Svar: Ja visst är det skönt med massage och så bra för kroppen. Trevlig helg. Kram 😉
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :