En tråkig del av livet.

 
 Vi fick ett tråkigt besked i veckan.
Min svärmor har gått bort.
Det känns tungt jag tyckte mycket om henne.
Hon skulle fylla 95 nu i november och var förhållandevis pigg för sin ålder.
Jag var hos henne i söndags och då bjöd hon på hemgjord äpplekaka med vaniljsås.
Så duktig hon var och bjöd alltid på hembakat till fikat, lagade mat och skötte det mesta själv.
 
 
Hon var hos oss på ön nu i sommar vi bjöd på mat och ett glas vin, vi hade det så mysigt . 
Jag har känt henne så länge ända sedan jag gick i småskolan.
Man har svårt att förstå att hon är borta. 
Sov gott älskade svärmor. 
 
Men vardagen stannar ju inte utan fortsättar att rulla på som vanligt.
Ja riktigt som vanligt blir det väl inte än "tiden läker alla sår" sägs det ju.
Såren läker inte men det blir mer hanterbart ju längre tiden går.
 
Vi beställde en resa för ganska länge sedan så vi ska åka till cypern nu på måndag.
Det blir skönt att koppla av lite, jag har jobbat mycket nu en period. 
Och efter allt det här tråkiga så kan det va skönt att åka iväg ett tag.
 
 
När det händer tråkigheter så är det så skönt att ha dom här fyra att tanka lite energi hos.
Och tankar gör jag hos dom ofta. 
Vilken tur att vi har dom, livets efterätt våra fyra älsklingar. 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Så tråkigt att din svärmor gått bort, jag beklagar sorgen.
Men härligt låter det med en resa, det kan du nog behöva.
Må gott och ha det bra!

Varm Kram

Svar: Ja det är lite jobbigt men som sagt en tråkig del av livet. Det kan va skönt att komma iväg och bara koppla av nu. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :