Hösten på väg.

Välkommen oktober.
En härlig höstmånad har vi framför oss.
 
 
Träden börjar så smått ändra färg och luften är hög och klar.
Det här är en av mina bästa årstider.
 
Vi har varit från jobbet på Astrid Lindgrens Näs i Vimmerby.
Jättefint och intressant att höra. 
God mat var det också.
 
 
 
 
 
Vi har också varit ute på ön och förberett lite till vintern.
Det är en del som ska in och tas hand om.
 
 
Vattnet är högt nu nästan ända upp till bryggan. 
Inget bad blev det, lite för kallt för mig.  
 
Men dom här två tycker tydligen inte det. 
 
 
Jag har hälsat på mamma och hon var jättepigg, så kul att se.
Hon kom ut på morgonen sa personalen och frågade "ska inte jag gå till dagverksamheten i dag " , och det skulle hon ju mycket riktigt. 
Hon är fenomenal 97 år och så pigg och duktig.
Klart att det finns dagar som inte är så bra men med all rätt.
 
I kväll efter jobbet har jag varit på Zonterapi hos Helen på Zonlyckan här i stan, så duktig.
Det är intressant så mycket man kan göra utan mediciner.
Jag har lite besvär med en höft så det återstår att se hur det går. 
Fortsättning följer.
 
 
Jag har erbjudanden nu hela oktober.
Köp två Gelly så får du ett lips på köpet. 
Hör av dig om du vill handla något, länk till min myaloevera sida finns här intill.
 
Ha en skön kväll, det ska jag nu när jag äntligen landat i soffan. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Det är onekligen vackert ute när träden skiftar färg men jag gillar ändå inte hösten.

Helt otroligt att din mamma är så gammal och fortfarande hänger med och orkar med vissa saker.
Måste kännas härligt för dig.

Kram och ha en fin dag!

Svar: Visst är det kul att hon fortfarande är så pigg för att vara så gammal. Men som jag säger i bland rör det ihop sig och hon är trött med ålderns rätt. Men när jag är där och hon har en bra dag så passar vi på. Vi gick till min svärmor med rullstolen med motor som man kan låna där, och vi tyckte alla det var så roligt att ses. Kram och ha en bra dag.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Mysigt at hon hänger på, saknar min mamma...hösten är mysig o vacker i sina ljuvliga färger önskar er en fin helg vännen kram <3

Svar: Visst är det härligt så länge man har dom kvar och det gäller att ta vara på det. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Just nu tycker jag det är en bra tid. Visserligen är jag inte hemma i Sverige men är snart på väg hem en sväng. November tycker jag mindre om dock.
Vad trevligt med ett besök hos "Astrid Lindgren". Har ännu inte varit där.
Blir lika glad varje gång när jag läser om att din mamma har det så bra på sitt boende och att hon ändå är så pigg. Man önskar ju att många fler skulle få ha det så.
Kram och tankar till dig.

Svar: I dag är det jättefint väder, solen skiner för fullt. Det var så kul att se där Astrid Lindgren vuxit upp. Vi var och såg filmen Unga Astrid i veckan, den var bra tycker jag. Kram och trevlig söndag.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Znogge

ja nog kom hösten snabbt och på en gång förändrades vädret. Härligt att din mamma är så pass pigg som hon är med tanke på åldern.

Kram

Svar: Ja vädret svängde snabbt. Det är kul att hon hänger med jag ska åka och hälsa på henne i dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Lotta

Åhh vad roligt att dina mamma är så pigg, jag är så tacksam att mina föräldrar är pigga. Hoppas att de lever i många år till.
Vilket väder vi haft i denna delen av Sverige, sköna nätter och soligt och skönt på dagarna. Jag håller mina tummar att prognosen de lovat håller hela helgen.
Ha det gott!

Kram

Svar: Ja det är så härligt att hon är så pigg, så mysigt så länge man har dom kvar. Men min svärmor gick bort i går så här är det lite jobbigt nu. Hon skulle fylla 95 nu i nov så det var väl hennes tid nu antar jag. Hon har klarat sig själv med bara lite hemtjänst och lite småkrämpor, så det var ändå skönt att det gick fort. Ja vi hoppas vädret håller i sig. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :