Semester 2019

Jag sitter här en tidig söndagsmorgon och fuderar över semestern.
Vi har gjort lite av varje, barnen har varit hos oss ibland alla och ibland en av familjerna.
Vi har varit ute och åkt lite.
Har till och med tagit en tur på motorcykeln. ( var länge sedan för min del)
 
 
Jag har varit på Diggilo för första gången men absulut inte sista.
Det var jättemysigt.
 
 
 
 
Vi har gått mycket promenader.
 
 
 
 
 
 
 
 
Bengt och Mathias körde ut lite sand till stranden. 
 
 
Mathias, Jenny och barnen har bott på ön några dagar.
 
 
Vi badade mycket det var varma dagar och 25 grader i vattnet.
Barnen simmade och hoppade från bryggan för fullt. 
 
 
 
 
 
 
Dom hjälpte oss att sätta upp skenor och gardiner i köket.
Det blev jättebra. solen ligger på hela eftermiddagen så det behövs lite skydd.
Vi hade varit borta ett par dagar så det blev en härlig överaskning. 
Så nöjd jag blev, det blev både snyggt och praktiskt. 
 
 
Vi var i Jönköping en helg med Fanny och Bettan, mysigt.
 
 
Stannade till på museet i husqvarana på hemvägen, det var intressant.
 
 
Myckt man kommer ihåg sen 60/70- talet.
 
 
Vi var med på en Urbergstur i Äspö-tunneln men Mathias och Jenny+ barnen. 
450 meter ner.
 
 
Först åkte vi buss ner sedan gick vi sista biten. 
En backe med 14% lutning.
Som tur var fanns det en hiss som tog oss upp till dagen. 
Jättekul att ha sett det. 
 
 
Vi har köpt virke till kojbygget som har påbörjats.
 
 
Fanny är en hejare med skruvdragaren. 
 
 
Här är det trappan på gång. 
 
 
Bettan, Mattias och barnen har bott en vecka på ön.  
 
 
Det var så mysigt.
 
 
Fikat har vi gjort.
 
 
Roddtur en tidig morgon.
 
 
Det har bakats och lagats mat.
 
 
Som sagt en tur med den här pärlan tog vi till målilla.
 
 
Och tittade på gamla bilar och annat.
 
 
Kojan börjar ta form.
 
 
Bara taket och balkongen kvar.
 
 
Jag  har haft tjejträff på ön, det var så trevligt.
 
 
Bengt och Bettan var kockar och gjorde kycklingwook i murikan.
Så gott.
 
 
Och så var det ju då Linus.
Han som bara ville bada, men det är en egen historia.
Finns ett inlägg om honom här på bloggen.
 
 
Vi avslutatde semester och sommarlov med ölandsresan.
Ut på camping med barnbarnen.
Så mysigt vi haft. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det har varit så lagom av allt.
Sol, värme, regn, resor, avkoppling, barn, barnbarn, grillat, vin.
Ja helt enkelt en semeter i min smak.
Jag böjar jobba på tisdag och det är härligt att komma in i rutiner igen. 
Ha det/ 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Vilket fint sommar reportage
Birgitta G.

Svar: Tack, ja när man ser tillbaka på sommaren så har vi gjort en del. Och sommaren är ju inte slut än, härliga höstdagar får vi räkna med nu också.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Vilka härliga sommarminnen att se tillbaka på. Njut av sensommaren också.
/P

Svar: Ja det är kul att se tillbaka på när höstmörkret och snön kommer. Det är fortfarande härligt väder så vi njuter än.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Millans Värld

När jag tittar på dina foton så känns det som att du haft en lång och härlig semester!

Kram

Svar: Ja verkligen, vi har gjort mycket tillsammans. Som jag skrev att allt har varit så lagom av. Kram och natti ❤️
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Anonym

Underbara foton och text därtill! Bada i 25-gradigt vatten skulle jag gärna vilja. Förra sommaren badade jag måååååånga gånger. Denna sommaren är de väldigt lätträknade ;-) för jag har inte badat.
Kram

Svar: Härligt att bada.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ditte

Vilken fin sommar du haft! Så varierad och trevlig. Och roligt att minnas resten av året. Kul med en tur på motorcykeln också.
Önskar dig nu en bra jobbstart.
Kram!

Svar: Ja vi har gjort lite av varje. Det var härligt med en mctur också, men tänker mer på faror ju äldre man blir. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :