En härlig sportlovsdag

 
I går hade vi en härlig dag på sportlovet.
Jag hade alla fyra barnbarnen hos mig.
Vi hade tänkt att ta med varm choklad, åka pulka och göra utflykt till pulkabacken.
Det var 3 plusgrader och lite småregn, ja du förstår ju...
Chokladen hade väl funkat men pulkaåkningen gick ju så där...
Men vi hade en jättemysig dag hemma hos oss, målade och pysslade.
Jag spelade gitarr och vi sjöng lite. 
Jag hämtade dom på morgonen så vi stannade på vägen hem och fikade till att börja med.
 
 
Vi lekte och hade så kul hela långa dagen.
 
 
Lasagnette till lunch och det var uppskattat må jag säga. 
 
 
Mycket lek och så många skratt.
 
 
Det brukar alltid bli lite massage när dom är hos oss.
( vart kommer det ifrån mån tro, ha ha )
 
 
Dom gjorde upp en lista och var noga med att alla skulle få och ge lika mycket.
Vi var ju fem så en fick ha ledigt varje gång och den fick sitta bredvid ha koll på tiden och äta glass det var ju inte fy skam det heller. 
Väldigt skönt med lite vila efter maten.
 
Föräldrarna kom och hämtade hem sina godingar efter jobbet.
Jag hade gjort en stor gryta med köttfärsås och spagetti som alla tyckte var så gott. 
Det är så kul att bjuda dom på mat för det är alltid så uppskattat.
 
Barnen var trötta och nöjda när dom åkte hem och somnade säkert gott.
Jag vet en till som somnade gott och som var väldigt nöjd med dagen. 
Vi hade kört slut på varann så att säga. 
 
I söndags var vi och firade mågen som fyller år i morgon.
Go fika på hög nivå. 
 
 
 
 
 
Natti Natti. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vad roligt med sportlovsmys hos farmor/mormor.
Här är det ännu några veckor kvar innan det blir sportlov.
Vi har alltid vecka 10.

Idag ska jag hälsa på dottern och lilla barnbarnet så det blir en bra dag!

Kram

Svar: Ja vi hade mysigt utan snö. Men utflykt till pulkabacken är ju också härligt. Det kanske hinns med det också man vet aldrig. Här är det soligt och fint. Vilken härlig dag du har haft i dag. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Lotta

Underbart! De där barnbarnen är ju bara för goa. Tänk vilken glädje för både stor som liten att få träffas och mysa utan en massa måsten.
Kära nån vad en massa goefika ni fick hos mågen.

Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

Kram

Svar: Visst är dom goa våra barnbarn, verkligen livets efterrätt. Ja fam Berg är verkligen duktiga på både att baka och laga mat. Och hela familjen tycker det är kul. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :