En riktig fullt upp helg

 
Jag har varit ensam hemma hela helgen eftrersom gubben min har varit ute på en liten tripp med
kompisar. 
Och jag ska tala om att det kommer inte att växa gräs under mina fötter i alla fall.
  
På fredagskvällen var Helen hos mig jag bjöd på fisksoppa, vitlöksbröd och vi tog ett par glas vin. 
Löste världsproblem och rekogniserade vägen till Karlstad dit vi ska på utbildning nästa helg. 
 
Lördag förmiddag åkte jag till mamma och hade lite lördagsmys med tanterna på hennes avdelning.
Jag hade med en jordgubbspaj och grädde och det var gott tyckte dom. 
Mamma var så pigg och tycker det är så kul när jag kommer. 
 
 
 Sedan åkte jag vidare till Gunnebo för att bli bjuden på mat och umgås med dottern och hennes familj. 
Mathias gjorde maten ( Fanny gjorde det helgen innan )
Jättegott var det.
 
Crepes med räkstuvning till förätt.
Fylld fläskytterfile och hasselbackspotatis till varmrätt. 
Citronfromage + mannagrynspudding med saftsås till eferrätt.
Så gott, vilken kock han är mågen.
 
 
 
 
Efter det ville vi ut och röra på oss för det har kommit mycket snö.
Det blev snöbollskrig med pulkaåkning så en och annan av oss hamnde i snövalllarna. 
Men kul hade vi och motion fick vi.
 
 
 
 
 
 
Jag sov där över natt så vi kikade på melodifestivalen och åt godis. 
Jag läste för tjejerna innan vi somnade, så mysigt.
 
I dag efter frukost ( som blev pannkakor som Fanny och Leia gjorde) 
gick vi ut och gjorde snögubbar.
 
 
Söndagsmorgonen bjöd på sol och ett par grader kallt det är mitt bästa väder, så skönt.
 
 
 
 
 
 
Vi kramades hejdå och jag åkte till stan.
 
Och ibland ska man ha tur, jag ringde till Jenny på hemväg och dom skulle strax till pulkabacken.
Så jag fick träffa dom också, åka pulka med Anton och Stella och kramas med dom...allt på samma dag...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Alla sätt är ju bra...
 
 
 
 
Efter det gick jag hem till mig och bakade lite morotsbröd som jag tycker blev ganska bra. 
Hämtade maken min vid bussen så nu har vi ätit fisksoppa och nybakat bröd, sämre kunde vi ha det. 
 
Det blir en lugn och skön kväll vid tvn och jag har verkligen laddat batterierna men kramar av barn och barnbarn den här helgen. 
Jag är fulladdat till veckans jobb som är lite av varje som det brukar.
 
Och som sagt det växer inget gräs under mina fötter det hinner aldrig att få fäste, ha ha.
 
Kram och ha en skön söndagskväll. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Du har då hunnit med mycket i helgen då gubben var bortrest.
Härligt att ladda batterierna så.

Ha en fin början på veckan!
Kram

Svar: Ja vi har haft det mysigt, vi har det lyxigt att ha så nära till våra barnbarn. Det går snart till du är ute o åker pulka med din goding. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Men va mysigt Gittan ja kan va skönt att vara ensam ibland o inte är du ensam ensam he he kramis till er

Svar: Ja det kan va skönt att vara ensam när det är självalt. Men dom du ser är ju inte ensam utan jag hittar alltid på nåt. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vilken trevlig helg! Och full fart! Visst är det roligt att ha många "järn" i elden. Det ger verkligen energi.
Härliga bilder från din helg.
kram!

Svar: Visst är det kul när det rör på sig. Vi hade det jätte mysigt men snön är tyvärr på väg att smälta igen. Vädret är väldigt mycket hit och dit så det hinner nog komma mer. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Deciree

Men så härligt att få umgås med din mamma och med resten av din familj och ha lite kvalitetstid...det är det bästa:) Kram till dej

Svar: Det är kvalitetstid och det gäller att ta vara på tillfällena. Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :