Tidig morgon

 
På morgonen när det är tyst, mörkt och man har sovit gott ( jag har förmånen att alltid göra det)
det är den absolut bästa tiden.
Vi tar alltid lite kaffe på sängen, sedan går jag upp och kikar in på bloggar och annat. 
 
 
Jag gör en skrivkurs på nätet som kommer hem på mail. ( bra morgonsyssla )
Har ju alltid tyckt om att skriva, och jag skriver och läser mycket.
Jag kommer ihåg när jag var liten då gjorde jag små böcker och häftade ihop så jag tyckte det var kul redan då.
Har funderat länge på att skriva en bok så vem vet, en dag kanske det händer...
 
Veckan har varit bra, ingen vinter precis.
6-8 grader varmt nästan som vår i luften fast det är för tidigt.
Vi passade på att gå en långpromenad i det fina vädret igår.
Jag har varit en sväng hos kära mor men hon var trött den dagen.
Det är lite olika med ålderns rätt.
 
 
Jag passade på att tvätta bilen.
 
 
 
Jag brukar i bland vara ledig på fredagar eftersom jag kan styra det till en stor del själv.
Kan ju skönt att fixa lite till helgen med handling, mat och sånt som behövs. 
Men i fredags jobbade jag och tur ska man ju ha.
Det är alltid gofika på fredagar så...
 
 
 
Är ju anställd 50% på kommunen. 
Ger en gulkant på dagen för de boende på Vapengränd.
Massage/beröring/ socialt det är mycket sånt de boende behöver och det ger jag. 
Det skulle vara så på ALLA äldreboenden i ALLA kommuner.
Tänk så bra man mår av att få lite egentid med lite massage på händer, fötter eller lite lätt på värkande axlar. 
Eller bara sitta och hålla någon i handen är guld värt för en som är ensam. 
 
 
 
Jag jobbar ju med egna företaget också och det är svårt att veta hur mycket i procent..
Jag kan ju räkna hur hur många timmar jag ger massage naturligtvis men sedan är det ju så mycket annat med det.
Bokföring, tvätt, planering, inköp och annat pyssel.
Men som jag sagt förut, det är det bästa jag gjort och jag trivs så bra. 
Och så perfekt att ha det på samma ställe jag kan plocka med dagarna och bestämma själv.
Frihet under ansvar kallar jag det. 
 
 
I dag ska vi åka och fira bästa svärsonen som fyller år i veckan.
Det har varit en till födelsedag den här veckan.
Mathias har fyllt 44 år och hur det var när han föddes skrev jag ett inlägg om i februari 2005.
Vill du kan du kika på det. 
 
Tänk båda våra bästa grabbar är över 40...oj oj dom kommer snart i fatt oss. Ha Ha.
 
Ha en riktigt skön söndag och ta hand om dig. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Det låter väldigt spännande med en skrivkurs.
Hoppas att den ger dig modet att skriva en bok.

Jag kan tänka mig att du är värdefull för de boende.
Jag har ju själv jobbat inom hemtjänsten så jag vet hur viktigt närkontakt för de äldre är.
Trots stress försökte jag alltid ge tid, en kram eller något utöver så att de mina fick känna sig sedda.

Kram och ha en fin Söndag!

Svar: Ja visst är det kul att skriva. Men det ska vara 2015 i stället för 2005 som jag skrev inlägget om Mathias när han föddes. Jag tror att du var en väldigt bra hemtjänst personal när du jobbade som såg till de gamlas behov. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Ja Gittan det är extremt viktigt med de gamla, jag gör allt jag kan då jag jobbar ...ja vi skulle behöva en annan Gittan i vår kommun :) önskar er båda en skön måndag hälsa gubben din kramar

Svar: Det skulle nog behövas på alla ställen. Dom har kommit på det hos oss att det ger så mycket till de boende. De mår bättre och blir många gånger lugnare, tryggare och på alla sätt är det bra. Hälsa och kram på er 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :