Sköna söndag

 
Lördags och söndags morgonen är ju i alla fall dom bästa.
Kaffe på sängen och bara få vara hemma.
Nu är ju jag ingen som sover länge på morron, nej tvärtom jag vaknar tidigt och efter kaffe och lite prat med gubben så går jag upp.
Tycker om att gå och skrota i morgonrock, sitta och läsa en bok eller blogga lite kanske.
 
 
I dag tidigt på morron skötte jag lite bokföring det måste också göras.
Jag tycker det kan va ganska kul (trodde inte det när jag gick i skolan)
 
Jag har stökat i köket också i dag, det är ju ett av mina intressen att laga mat.
Kålpudding gör vi ofta det är ju så gott, gjorde det i lergrytan den här gången och det blir jättebra. 
 
 
Jag gjorde lite köttbullar och bakade lite när jag ändå var igång...
Bra att ha lite i frysen till veckan. 
 
Vi var ute och gick en liten promenad i dag och det snöar lite nu, jag tycker det är så mysigt med snö.
 
 
 
 
 
Jag har inte varit ute och letat några cachingar ( heter det så) i dag.
I går gick vi ju långt och letade.
 
 
Nu blir det nog att ta min bok, en kopp kaffe och en nybakad bulle. Mums. 
För en som vaknar så tidigt så har jag ju snart gjort en dag. 
 
Tack och hej. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Det låter som väldigt sköna helgmorgnar.

Å så gott med kålpudding, en av mina favoriter men jag har aldrig provat att göra den i lergrytan.
Det måste jag testa.

Ha en fortsatt skön Söndag!

Svar: Ja gör det blir så gott, saftigt och sköter sig ju själv. Ha en skön kväll du med och en bra början på nya veckan. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :