Sköna söndag

 
Ännu en härlig tidig morgon.
Som du vet tycker jag ju om att komma upp tidigt, dricka mitt kaffe och bara vara.
Gick egenom mina bilder ( och det är inte några ) 
Hittade den här fina sommarbilden, visst ser det sommrigt ut? 
Vi är snart där, fort går det.
 
I går var jag hos mamma på eftermiddagen och fikade med henne och den trevliga personalen på Erneborg. 
Hon var så pigg och glad.
Hon fick lite massage på sina händer och en vetevärmare som kändes så gott för henne. 
Visst har hon blivit äldre och sämre kanske inte är så konstigt hon blir ju 98 i Juni. 
Men så duktig, känner igen mig och hälsar alltid hem när jag är där. 
En del dagar är hon ju naturligtvis tröttare (med ålderns rätt) men härligt att hon hade en "bra" dag i går. 
Gipset togs bort i veckan och det går riktigt bra med handen/armen.
Hon använder den, äter och tar med den.
Personalen är lite imponerade av att det går så bra och jag också, trodde det skulle vara svårt att andvända handen sen.
Men min mamma har alltid varit lite envis och det kommer man långt med.
Det har gått i arv ska jag tala om....
 
 
Hon tycker mycket om blommor så det får hon av mig varje vecka. 
 
Dom har så fint på Erneborg och julen ska väl bort snart men än så länge är den kvar. 
 
 
 
 
Det är mörkt ute än men dagen är på väg. 
Väldigt mörkt på mornarna tycker jag men kvällarna börjar det märkas på att vi snart nog kommer till ljusare tider. 
 
Ha en skön söndag, själv ska jag fylla den med lite kul saker.
Rapport kommer. 
 
 
 Tjingeling från mig. 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Envishet kommer man långt på.
Vad skönt att det går framåt för din mamma och så härligt för henne att få så vackra blommor.

Kram och ha en skön Söndag!

Svar: Ja det är så härligt så länge man har dom kvar även om hon en del dagar är tröttare och inte "med" så mycket så hade vi en mysig eftermiddag i går. Kram och trevlig dag. 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :