Vardagslyx en vanlig onsdag

 
Var sjätte vecka är jag " ute på fältet" och jobbar.
Företagsmassage i dagarna två och det är roligt.
Mina jobb blir ju aldrig långtråkiga det är väldigt omväxlande eftersom jag både är anställd och har eget.
En bra kombo måste jag säga. 
 
 
En vetevärmare är ju aldrig fel för våra muskler tycker inte om att bli kalla. 
Jag anväder flera i företaget både till mina egna kunder och även till de boende.
Värmer den i mikron 3 min tillsammans med ett glas vatten för att få lite fukt.
Så mysigt att svepa in den i en handuk som blir varm och skön och sen lägga den till ex på fötterna. 
Det är också lyx.
Jag säljer dom hos mig på Vapengränd. 
Det är Helen Nilsson som syr såna.
100 kr kostar dom och det blir mycket skön värme flera gånger om. 
Passa på att köpa en Heat Lotion samtidigt så blir det ännu bättre.
Hör av dig om du vill komma förbi och handla.
 
 
Så här såg det ut i går när jag gick hem från jobbet men i dag är det nästan borta.
Nu är det milt igen, ingen ordning på vädret inte. 
 
 
Vi hämtade Anton och Stella på fritids i dag efter jobbet och det uppskattades.
Åkte till en restaurang och åt bara för att det är en vanlig onsdag.
Så mysigt att lyxa till det lite både för dom och för oss. 
Dom är så duktiga och snälla.
Pannkakor valde dom och åt med god aptit.
Anton hade matteläxa som han gjorde och vad mycket han har lärt sig.
Så kul att se vad han gör i skolan.
Dom ska ju snart ha sin egen dag med mig så det diskuterades en del om det. 
Det blir roligt får se vad dom vill göra, det var prat om bakning och annat.
 
 
Jag gjorde en "utryckning " till Gunnebo i morse ( började jobba senare i dag)
Så jag fick lite egentid med den här sköna bönan.
Vi hade en mysig stund innan skolan.
Pratade om allt och löste en del världsproblem...
Syrran gick iväg tidigare och vi hade lite kramkalas innan hon gick.
Jag kan inte säga hur tacksam jag är att ha så nära till dom.
Jag har träffat alla fyra i dag och vi alla är friska, pigga och glada.
Vi har SÅ mycket att vara tacksamma för och jag tar vara på allt, varje dag.
 
Nu tror jag sängen väntar på mig, bästa att sova så man är pigg till morgondagen. 
 
Ha det bra, puss och kram. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vetevärmare är guld värd.
Jag har en själv som jag ofta använder till min värkande nacke.

Vad mysigt för barnbarnen att få gå ut och äta sådär mitt i veckan.
Härlig vardagslyx.

Ha en fin dag!
Kram

Svar: Ja vi hade en härlig vardagslyx dag . Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Jag har länge tänkt på en vetevärmare. Inte till mig själv, utan till min frusna dotter. Hur stora är de? Jag har ju dåligt med möjlighet att "svänga förbi". Kan du inte kolla kostnad för porto och maila mig vad den skulle kosta om du skickar den till Gotland?
/P

Svar: Ja visst det kan jag göra, det är så skönt. Ska kolla på måndag har dom på jobbet. Ska se vad det är för mått och kolla kostnad att skicka. Jag hör av mig på mail.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Så fina vetekuddar! Jag har tre stycken och de används. En hade jag t.o.m. mig hem från Kina. Hade beställt en där...
Så bra att du både är anställd och har eget företag. Låter helt perfekt.

Och barnbarnen! Så fint att ha dem så nära och ha möjlighet att ses lite nu och då.
Önskar dig en fin helg.
Kram!

Svar: Ja det är så bra och jag har ju allt på samma ställe också, kan inte bli bättre. Ha en skön lördagskväll. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Deciree

Så mysigt med vardagslyx för er o för barnbarnen....kul kunna göra det bara sådär. Mina är 22 mil bort o måste planeras in.....njut när du kan . Kram

Svar: Ja visst är det lyxigt. Vi njuter av att ha det så men är ju inte alla förunnat men härligt när ni väl ses då. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :