Familjemiddag, kojbygge och lite pyssel

 
 
Vi har gjort lite av varje den här helgen.
I går regnade det så då fick det bli en pysselkväll inomhus.
Det kan va mysigt det också att sitta inne på ön och lyssna på regnet och åskan.
 
 
Familjemiddag i söndags och det var uppskattat.
Pulled pork bjöd jag mina kära barn och barnbarn på.
Ugnsrostade grönsaker och råstekt potatis.
 
 
Vi började med kojbygget som morfar/farfar pratat om länge.
Nu är det inte bara i planeringstadiet längre utan en början.
 
 
 
 
 
 
 
 
Alla hjälptes åt.
Mathias är så duktig på att snickra och det blir inget fusk där inte.
Det är tumstock och vattenpass som gäller.
 
 
Lite brännässlor fanns det också då kommer farmor/mormors cremen bra till pass. 
 
Vi byggde och spelade kubb. Fikade och hade en härlig eftermiddag.
 
Bettan med fam stannde kvar här dom ska bo några dagar eftersom dom börjat sin semester nu.
Det är lite lyxigt för oss som jobbar än, maten klar när vi kommer hem.
I går fick vi en jättegod kyklingrätt som hon gjort i ugnen.
 
 
Mums vad gott det var. 
Hon är en planerare, har handlat gjort matsedel och planerar in i minsta detalj hur hon ska göra.
I dag hörde jag talas om nåt grillat...
 
 
I dag är det föresten den bästa dagen på hela året....
Vet du varför ?
 
Det ska jag tala om, sista dagen jag jobbar innan semestern.
Jag har visserligen ledigt resten av veckan så börjar ju inte sem förrän på måndag.
Men känslan....
Jag trivs ju så bra på jobbet men så skönt det ska bli att vara ledig nu.
Fyra och en halv vecka som vi ska göra vad som faller oss in.
 
Lite planerat har vi och en hel del bara vara dagar blir det också.
Så i dag kommer en lapp upp på min dörr. 
 
SEMESTER ÅTER DEN 19/8
 
Vi hörs. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

Men så mysigt, härligt med semester :) kram fina hälsa o kram

Svar: Ja vi har härliga dagar med lite av varje här ute. SÅ skönt med semester känner mig sliten nu. I dag vaknade jag med huvudvärk, får gärna det när jag kopplar av. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :