Fannys dag

 
Fanny har haft sin egen dag nu.
Vi hade så mysigt med matlagning, shopping, promenader och annat skoj.
Jag hämtade henne på söndagsmorgonen som jag gjort med dom andra. 
 
Det blev en tur på Ica Maxi först.
Vi fikade och handlade en del.
Hon hade ju bestämt vad vi skulle äta så vi köpte lax, ärtor och potatis.
Det blev ungsbakad färsk lax som var så gott och hon var ju kökschefen.
 
 
Vi tog en promenad efter maten till Lager 157.
Hon handlade lite kläder för sin slant som hon hade med sig. 
 
 
Så mysigt vi har haft det.
Spelade kort och bara koppla av det är ju så skönt. 
 
 
Vi tittade på tv och gjorde inget särskilt egentligen.
Jo, vi fikade med lite hembakat när vi varit ute och gått. 
 
 
Hon gjorde pizzabullar till kvällen och det var också gott. 
 
Hon sov med stumpor på huvudet....
Ha ha, synd att jag glömde att ta en bild på henne.
 
 
Men det blev en bild när jag skjutsade henne till skolan.
Håret blev jättefint och lockigt ett bra sätt att fixa håret på.
 
Då var den egna mormorsdagen gjord.
Så mysigt att riktigt få rå om varann. 
 
Och att det blir fler mormor/farmors dagar det lovar jag.
Det är så mysigt både för barnen och för oss. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Härligt att ha en mormor/farmor som ger barnen av sin tid.
Dom flesta är så upptagna och stressade idag, så mycket ska hinnas med.
Jag tror att fler barnbarn skulle behöva sådana dagar och en mormor/farmor som ger tid till dem.

Kram och ha en fin dag!

Svar: Ja det tror jag skulle behövas det är många som saknar någon som har tid. Det blir ju en annan sak med barnbarnen då har man ju mer tid( visserligen mindre ork) men det är ju så kul att va med dom. Samhället har ändrat sig så mycket. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Marita

Javisst är det härligt med egentid tillsammans med barnbarnen. När man har en och en i taget blir det mer kvalitetstid att umgås.
Kram vännen och ha det gott♥

Svar: Visst är det så, mysigt värre. Kram till dig. 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :