Vardagslyx

 
Den här veckan har vi varit i stan.
Det är lite mörkt på morron att åka från ön så tidigt när vi jobbar. 
Så nu blir det lite fram och tillbaka ett tag för vi bor ju där ute i helgerna. 
Vi har saker i frys och kyl både här och där.
Och ofta så vet jag inte vad som finns på dom olika ställena.
Men det är ett angenämt problem ska jag säga.
Vi ska ut dit i helgen för vi ska på kräftskiva uppe hos min bror och svägerska. 
Vi ska ta med husvagnen och campa lite hos dom. 
Det är ju inte långt över till ön men jag vill inte åka på sjön i mörkret. 
Då är det mysigt att sova kvar där. 
 
I går kväll var vi hos Anton och Stella farfar hämtade dom från fritids.
Vi var på subway och åt. 
En klar favorit hos dom.
Sedan en glass med en massa stössel och sås på,
Bara för att det var en vanlig tisdag. 
Mathias och Jenny var på föräldramöte.
Men vad var det som hände...det var ju som i går VI var på föräldramöte ju...
 
Och i kväll var jag en tur till Gunnebo och hälsade på.
Så mysigt att träffa dom.
Kul att höra hur det går i skolan.  
Det är vardagslyx att kunna träffa alla fyra så ofta och när man vill. 
Mycket kramkalas blir det. 
 
 
En liten tur med bilen. 
Satt och tittade på vattnet och bara kopplade av.
Nu var det ju inte mitt vatten, eller det var det väl...
Det är ju samma vatten men inte på mitt ställe då. 
 
Något som jag tänkt på så länge, flera år...
 
 
En tatuering men barnbarnens namn.
Jag är SÅ nöjd, tycker den är så fin.
Det är så jag...
Passar mig .... 
 
 
 
I morgon blir det en lång dag på jobbet.
En kväll i veckan har jag sena kunder, oftast torsdagar. 
Och har ofta lediga fredagar.
Så skönt att kunna styra sin tid.
Det är ju en del som inte kan komma på massage förrän efter kl sex på kvällen.
Och det är klart det finns tider till dom också. 
 
 
 
Natti Natti. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Riktigt fin tatuering.
Vad modig du är som gjorde den.
Själv skulle jag aldrig få för mig att tatuera mig men jag tycker att det är vackert på andra.

Kram och ha en fin Fredag!

Svar: Visst är den fin. Det är ju så att alla tycker inte att man vill ha det själv, men som du säger fint på andra. En del har ju hela armar och fingrar o på huvudet. Det är inte snyggt. Jag har tänkt på det så länge. Kram och trevlig helg.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Deciree

Men den där tatueringen passade jättebra på dej. Jag har tittar också på att tatuera barnbarnens namn ...eller mina egna barns namn...men det blir aldrig :-) Har ingen sedan förut så det blir nog bra så. Den som lever får se hur det slutar. Kram till dej.

Svar: Jag tycker den är fin och så enkel. Jag har tänkt på det i många år och nu blev det ju av. Det är kul när det händer lite. Förr var det ju bara kriminella och såna som hade tatueringar. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

super fin Gittan :) jag har 3 svalor som står för mina 3 barn o så makens namn.... men jag gillar din o vad sa barnbarnen då? kram till er

Svar: Dom tycker den är fin och det står ju för dom och mig på nåt sätt. Dottern med fam har varit här ute på ön nu åkte nyss hem, men vilken storm det är här. Kram till er med.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :