Lite nytt i köket.

 
 
En skön söndagskväll har vi här.
Lite soffhäng och tv-tittande innan kudden ropar på oss.
Mathias sonen min var hos oss i torsdags och hjälpte mig sätta ihop ett skåp som jag köpt.
Det blev jättebra.
Jag har inte tålamod med sånt men jag kan laga mat rätt bra så dom var här på middag och han byggde skåpet, perfekt ju. 
 
Vi hade 75% av barnbarnen här över natt i fredags.
Leia, Anton och Stella sov över hos oss.
Vi hämtade dom efter skolan, jag sa till Bengt vilken lyx att åka runt och hämta upp dom.
Vi var och fikade, handlade till tackos och åkte sen hem till oss.
 
 
Vi satt och målade en stund när vi kom hem, det är så rogivande.
Sedan blev det god mat.
 
 
På lördagsförmiddagen gick vi till stadsparken en sväng.
Det blåste lite kallt men de provade alla saker med glädje.
 
 
Morfar/Farfar tog med sig barnen och gick till subway när det var klara där.
 
Jag och Lisbeth gick ut på stan tyckte att vi behövde lite "egentid"
Vi åt en god lunch tog en öl eller två.
Besökte även ett par andra ställen, måste se om ölen håller måttet där också.
Och den var klart godkänd.
Det blev inte så sent men skönt att bara sitta och prata.
 
 
Något jag kan rekommendera är Aperol Spritz så gott.
Det blev också klart godkänt av oss.
 
 
Vi har också spelat lite golf ett par gånger i denna vecka. 
Letat bollar har vi gjort och ibland hittar vi dom och ibland hittar vi andra.
Det går bra ibland när man får till ett bra "kling" eller "poff" eller "tjoff" ja du fattar.
Det är kul och vi är ute och rör på oss.
 
 
Vi har satt in husvagnen på vintervila.
Det var ju inte länge sedan vi tog ut den i våras.....
Men varje årstid har sin charm, jag gillar alla.
 
 
 
 
 
 
 
 
Ny vecka med nya möjligheter väntar oss nu.
Jag hoppas du får en bra början på den.
 
Netti Natti. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Ååååh vad mysigt med barnbarngos. Maten såg också väldigt mumsig ut, nästan så att jag blev sugen. Fina höstiga bilder.

Kram

Svar: Ja visst är det härligt, skönt att ha dom så nära. Hösten är fin och många bilder blir det. Kram och trevlig helg.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :