Om att göra färdigt.

 
 
 Jag har haft lite kontorsjobb i dag.
Inte har jag så stort kontor här ute på ön men det räcker för mig.
Köksbordet, datorn, bokföringspärmen och lite annat papper.
Så nu är det som ska göras fixat.
 
 
Vi har fått hem vår fina skylt som vi satt upp på båthuset.
Nu är det inga problem att hitta vägen till oss.
Bra va, färjan är inne också...
 
 
Vi har gjort färdigt projekt lusthuset i dag.
Bengt och Mattias bytte virket och vi hjälptes åt att måla.
Det blev jättefint när vi städade och gjorde i ordning inne.
Vi sitter inte där så ofta men det är jättemysigt.
 
 
Min svärmor sa alltid att hon längtade till att sitta där ute och det gjorde hon också flera gånger.
Mycket närmare vattnet kommer man ju inte (om man ska vara torr altså)
 
 
Jag skördar lite också, det börjar komma igång nu i värmen.
Det är ju så gott med egenodlat.
 
 
Det kom ett paket och det är ju alltid kul och spännande.
 
 
Och så virkar jag när andan faller på, det är så rogivande.
Vi är själva här ute nu känns lite konstigt när vi varit sex, åtta stycken till mat varje dag.
Fam Berg är ute på semester några dagar men kommer snart hem.
Det har blivit en promenad i dag och hämtat tidningen.
Jag tar nog en sväng till växthuset de behöver vatten tror jag.
Det är 28 grader ute i dag så vi behöver inte frysa.
Men inne har vi ac så vi klagar inte.
Jag har badat och det var skönt efter stavgångspromenaden.
 
 
Till helgen blir det lite nytt som ska in i huset här på ön. 
 
Ha en skön kväll. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :