Regn, åska och fuktigt.

 
 
Vissa mornar vaknar jag tidigt och då kan det bli fina bilder.
Det är så lugnt och stilla på havet.
I dag har vi gått rundan och hämtat tidningen.
Vi fick lite regn på oss och åskan hörs lite.
Det är varmt och fuktigt.
 
 
Jag fick ta in en gurkmelon för den hade ramlat av grenen.
Tror inte den var klar för den ska bli gul.
Men den var god i alla fall.
 
 
Jag sparade några kärnor de ser ut som gurkfrö.
 
 
Här skördar jag slanggurka, kiwano, gurkmelon, djungelgurka och tomater av olika sorter.
Den mörka kakaotomaten var lite spännande.
 
 
Och så tar jag ett tag med virkningen ibland.
Vi var på marknad i går i Locknevi.
Köpte mig en liten korg till mitt handarbete.
Lite korvar och annat fick också följa med hem.
 
 
Vi hämtade Fanny i går vid bussen hon har jobbat klart nu för denna sommar.
En vecka ledigt innan skolan börjar.
De bor kvar här den här veckan också och har börjat jobba i dag,Bettan åker emellan.
Och vi tar ju dagen som den kommer.
I dag regnar det och åskan har hörs och då tar vi ju det också.
 
Men nu är det nog dax för lite förmiddagsfika.
 
 
 
 
 
 
 
Tjingeling från ön. 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :