En semesterdag på ön.

 
 
Semestern fortsätter här och värmen likaså.
För varmt då för min del men inne är det skönt med ac i vardagsrummet.
Man ska väl inte klaga men det gör jag allt lite.
Varför kan det inte vara lagom varmt.
Jag köpte en chokladblomma den doftar choklad.
Blir man sugen är det bara att gå dit och lukta lite...
 
 
Några som tycker om värme det är mina vänner i växthuset i alla fall.
Det växer så det knakar där ute.
Tomaterna är på gång och kiwano också.
 
 
Det är en sorts gurkmelon som ska bli gul och taggig.
Man kan äta den som den är eller i sallad, blir spännande.
Jag har satt vanlig gurka, chili och paprika också.
Satte ner några olivkärnor, får se om det kommer upp något.
 
 
De växer upp i taket får väl ta en stege när vi ska skörda dom.
 
 
Vi kom hem från semester i Emmaboda i går.
Har ju varit där ett par dagar och spelat golf.
En fin golfbana och vi fixade 18 hål trots den enorma värme det var. 
 
 
En fin camping och man träffar många olika människor från olika håll.
Golf är ju en väldigt social sport.
Passar ju mig perfekt som gillar att prata. 
Det blir fler gånger som vi drar iväg med husvagn och spelar golf.
Men vi väntar nog till det blir lite svalare.
 
Och nu är vi hemma på vår egen ö igen.
Det är rätt skönt måste jag säga som är hemkär.
Lugnt och skönt jag styr i växthuset vattnar och fixar.
Vi har en kärrsnäppa som lagt sina ägg under vår altan.
Kan ju tyckas lite onödigt när vi går fram och tillbaka mycket där.
Men de små ungarna har kommit ut nu och går här lite överallt.
De är så söta och vi får vara försiktiga så vi inte trampar på dom.
Mamman var lite orolig i midsommar när vi var många som gick här.
 
 
Vi får hoppas att de lär sig flyga snart.
Här har vi mamma fågel som sitter och lockar på dpm.
Det är bra härligt med fågellivet.
 
 
 
 
Vi tittar på örnen som far över här och letar mat.
Jag lämnade stora kameran hemma så Mattias (mågen) har tagit en del bilder.
 
 
 
 
Vi har också en svanfamilj som bor här.
Jag tror att det är samma som är kvar varje år.
De trivs väl att bo med oss. 
 
 
Nu är det snart luch här i stugan.
Fam Berg bor ju här så Bettan åkte tidigt i morse en härlig båttur på morgonkvisten.
Jag har åkte många gånger till jobbet på morgonen här ifrån och det är uppiggande.
Mattias jobbar hemifrån så han har en bra arbetsplats här ute.
Bra utsikt.
Fanny jobbar i stan och Leia har nyss kommit upp till oss.
Och vi...ja vi har det så skönt.
Kanske Leia och jag ska gå en promenad och hämta tidningen sedan om vi orkar i värmen. 
Först blir det att koka pasta och värma köttfärssås.
 
Det var lite från mig här ute på ön.
 
Ha det bra ta hand om dig och varann.
 
KRAM 
 
 
 

Kommentera inlägget här :