Kalles och 7-års kalas

 
Veckan som gått har jag haft en hel del aktiviteter för mig. 
I går var jag till Kalles lek & lattjo men min fyra barnbarn. 
Dagis var stängt och dom som gick i skolan hade påsklov och för att få ledigt från fritids så tog vi oss en ledig dag. 
Det var så kul, full fart med dom bästa och skojigt hade vi hela tiden. 
Dom tar hand om varann så bra kusinerna och det är så mysigt att se det. 
 
Pannkakor till lunch och så kom Morfar/Farfar som en liten överaskning till lunchen för han var åt det hållet i jobbet. Så då passade det bra att han åt med oss.
 
 
Mycket åkande blev det både i ring och på cyckel. 
 
 
Fullt ös hela långa dagen, inte utan att jag var lite trött när kvällen kom....
Jag lämnade av fyra trötta men glada barn till sina föräldrar efter 5 timmars lek. 
 
I dag har vi varit och firat en 7 -åring och blev bjudna på gott fika.  
Anton fyllde för nån vecka sen men kalaset blev i dag och det gick så bra så. 
Hans mamma fyllde också år för ett tag sen så hon fick va med på det firandet. 
 
Jag har ganska mycket med mina jobb nu och mer blir det men det är ju bara kul. 
Har ett par företag som jag är ute på och ger massage och lite mer på gång. 
Det är väl bara det att man får dra i handbromsen ibland....jag har ju lite svårt för det men jobbar på det.
 
Min må bra kväll närmar sig och det är en hel del anmälda, härligt. 
En del nya och många som varit förut det är ju roligt att dom kommer tillbaka för då tycker dom ju att det var bra. 
Jag bjuder på fika och lite pausgympa på 5-10 min , lite erbjudanden och annat kul. 
 
Full fart som vanligt när det gäller mig....
 
Ha en skön lördagskväll / Vi hörs
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Fem timmars lek med 4 barn kan nog trötta ut vem som helst. *L*

Ha en fin och solig Söndag!
Kram

Svar: Visst är det så Millan, man känner att man inte är 22 längre...ha ha. Men kul hade vi. Ha en skön dag och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva-Lotta

Låter toppen alltihop!

Svar: Ja jättekul har vi haft.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

Grattis :) oj vad ni haft skoj o massa barnbarn hoppas allt är bra med er kram till er o ha en fin söndag

Svar: Jättekul har vi haft det, allt är bra här och solen skiner i dag. Vi ska ta en promenad sedan. Ha det bra och hälsa maken din.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

hej igen

Svar: Hej Hej :D
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ditte

Det är ju en verklig förmån att ha barnbarnen nära och spendera tid med dem och roligt hade ni. Och man håller sig själv i form. Trevligt med morfar/farfar som också hann förbi.
Uppiggande glada bilder!
Du har mycket runt dig och trivs med det, men som du skriver kan det vara bra att bromsa lite ibland. Men är det roligt så vill man ju.
Kram!
Stor kram!

Svar: Visst är det så Ditte att det är en riktig lyx att kunna va med dom så mycket. Det var inte svårt att va med alla fyra där dom tar hand om varann så bra. Dagis är stängt i morron också så då ska Stella vara hos mig. Vi ska åka till tanterna som jag säger...hälsa på Bengts mamma Lisa på fm och sedan min mamma på ef. Det blir full dag igen, men det är också kul att kunna göra det så länge vi har dom kvar. Kul för dom att träffa sitt minsta barn barnsbarn också. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Bosse Lidén

Vilken kul aktivitet. Bra att de höll sams och tog hand om varandra. Jag förstår att du var trött och kanske även var trött i öronen av allt sorl i lokalen. Det sistnämnda har jag ont av i vissa sammanhang. Möjligt att det har med åldern att göra.
Kram Bosse

Svar: Det är så kul att se hur dom tar hand om varann. Visst blir man trött i öronen av för mycket ljud, kan det va åldern tror du.....kan va så. Kram. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :