Olika sorter.

 
 
Vi har tänkt på att vi har så många olika träd här ute på ön.
 
Så jag började räkna dom och kom fram till att det var 9 olika.
Det första är Rönn med sina fina bär nu på höstkanten.
 
 
 
 
Jag tror det är Asp eller kanske Al....någon som vet ? 
 
 
Sen har vi en Tall som växer direkt på berget nästan och är jättegammal. 
 
 
Björk
 
 
 
Ek
 
 
Och ja....just det, lite knotig och taggig men väldigt fin är den.
Jag vet inte vad det är. Kanske du vet ? 
 
 
 
En Gran om än så liten men det växer säkert på sig. 
 
 
En har vi med. 
 
 
Och så mitt favorit träd vår fina pil. 
Det var en liten rundtur på ön det. 
 
När man varit ute och fotograferat så blir man ju hungrig och då är det bra att ha en duktig kock i köket.
Gubben min fixade till en middag i muurikkan som blev så god.
Kyckling och en massa grönsaker. 
 
 
 
Och när den ändå var på gång så gjorde jag köttbullar i den, gick ju jättebra. 
 
 
 
Trevlig fortsättning på helgen. 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vår fauna är fantastisk.
Jag älskar träd och himmel.
Vad härligt att laga mat i muurikkan, en sån har inte jag.

Ha en toppendag!
Kram

Svar: Visst är det fint med olika träd och växter. Jag har tänkt på det länge att jag skulle räkna dom. Det gick jättebra att till och med steka köttbullar i den, är ju som en stor stekpanna utomhus. Stor kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Men va roligt att ni har så många olika träd :) synd vi inte fick se ön sist vi sågs kram till er från oss <3

Svar: Ja det var synd att vi inte hann med det, hoppas det blir nån mer gång vi ses. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Ni har det så fint ute på ön och med så fina träd och växter. Förstår att ni verkligen trivs där.
Och perfekt att maken hade middagen klar när du kom tillbaka. Murikkan verkar väldigt praktisk och nu ska jag kolla upp om vi får ha den på balkongen. Hoppas. Elgrill får vi ha...Så kanske.
Stor kram och tack för fina bilder.

Svar: Ja vi trivs så bra här ute. Det är så lugnt och skönt kanske ska bo här när vi får pension bara gå omkring i skogen och chilla, dra upp en fisk och röka....ha ha visst låter det härligt. Vi får väl se, huset är ju inte vinterbonat och så är det ju is ibland...Nej det är nog bra som vi har det med vår lilla lägenhet när höststormarna börjar komma är det skönt att bo där. Var sak har sin tid. Maten var god som jag blev bjuden på. Kan rekommenderas. Vi har dottern med fam nu här ute, dom har semester än och har varit här några dagar. Så vi har maten klar när vi kommer från jobbet, vilken lyx och hon är en hejare i köket. Stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: BosseLidèn

Tack för trädvisningen. Rönn är vacker när den har sina röda bär. Ni verkar ha det bra därute på ön.
Sommarkram Bosse

Svar: Visst är det fint med rönn, det blir fina bilder. Vi har det toppen där ute, laddar batterierna. Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Pernilla

Jag är ingen bra Biolog. Intresset är högre när det gäller raser på hundar, haha!
Hur stor är Er ö?
/P

Svar: Visst är det så, jag tycker det är lite kul med trädgård till en viss del. Inte så att jag planterar och grejar men det är kul när det är fint. Intressant med alla träd hos oss och dom sköter sig ju själva, sån tycker jag om. Ha ha. Jag kan ju inte hundraser, så du ser, alla är bra på nåt. Vår ö är på Femtusenfyrahundra kvadrat. Vi har tre hus på den och det är lagom. Barnen har var sitt. Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Lotta

Så vackert! Visst är det kul att göra en liten inventering i trädbeståndet. Tack för tippset, det ska jag också göra när jag kommer till stugan i morgon. Kanske lika bra jag gör det innan lillebror kommer för han ska hjälpa mig att röja i trädgården. Träd och buskar håller på att ta över i min trädgård. Den där Muurikkan blev jag väldigt intresserad av. Måste genast sätta mig att googla lite för att se hur utbudet ser ut. Vilken fantastisk god mat man kan fixa där på.
Vet du vad? Om 4 timmar går jag på semester :-)

Kram

Svar: Men så härligt med semester, sista dagen man jobbar är den bästa på hela året. Man liksom varvar ner då. Njut och ha det skönt. Muurikkan är jättebra det blir så gott och som då såg stekte jag köttbullar på den också. Det har jag inte gjort förut men raggmunk har vi gjort på den, Mums. Ha det så jätteskönt och ta hand om dig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :