Om att vara tacksam över livet.

 
 
I går hämtade jag kära mor så vi åkte och tände ljus på graven i Lofta.
Där bjöd dom på kaffe och Lofta kyrka är så fin. 
Vi har döpt våra barn där, gift oss där och min pappa och min syster är begravda där.
 
 
 
 
 
En mysig stund var det även om inte mamma känner igen sig alltid där hon varit förr...
Men sånt är livet hon tyckte att det var trevligt i alla fall och jag gjorde det bra för henne just då. 
Hon var nöjd och då är jag nöjd också.  
 
 
 
I dag har vi varit ute och gått en sväng i stan.
Skönt att röra på sig lite och Västervik visade sig från bästa sidan i dag för det var ganska lugnt och solen tittade fram om än så lite. 
 
 
På eftermiddagen bakade jag lite, plötsligt händer det....
Bullarna är provsmakade och godkända av gubben min.
Pajen ska vi ha till efterätt i morgon när barn och barnbarn kommer på middag. 
 
 
Veckan har gått fort, jobbat på boendet och det är uppskattat. 
Så kul när jag kommit in i jobbet nu och jag känner igen dom boende ( namnen kan jag blanda ihop än, men det kommer det är jag säker på ) 
Och dom känner mig, det är viktigt att få en relation till dom. 
Härliga jobb jag har. Simhallen får sig ett och annat besök av mig för att ta emot kunder som vill ha en avkopplande massage. 
 
Efter en otäck insident i veckan så är jag väldigt tacksam att vi kan träffas allihopa i morron...
En bilolycka som gick bra som tur var, kunde gått väldigt illa. 
Man ska vara rädd om varandra om det man har och inte ta något för givet. 
 
Var rädd om dig ta vara på varje dag och ha en skön kväll. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

Ja bra att vara tillsammans o det blev ju bra ..vad har hänt?? mums med bullar Gittan ...kram till er o fin söndag

Svar: Vår sonhustru körde av vägen på hemväg från jobbet i tisdags och som tur var blev hon inte skadad. Men fick vara på sjukhus över natten. Men om hon mött nån....usch hemska tanke. Bilen blev väldigt demolerad men det har ingen betydelse, det finns fler. Man ska ta vara på varje dag. Kram till er.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Dina bullar ser otroligt goda ut.

Ja man ska vara tacksam för det man har och inte ta det för givet.

Kram och ha en fin dag!

Svar: Ja dom blev godkända. Kram och ha en bra början på nya veckan.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Vilka bullar! Ser väldigt mumsiga ut.
/P

Svar: Dom blev jättebra, alla var nöjda.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Lindsay

Kikar förbi , vilken fin blogg och bullarna ser gudomligt goda ut =)

Svar: Jättegoda var dom, uppskattade av alla.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ditte

Vad fint att din mamma kunde följa med till kyrkogården och säkert betyder det mycket för henne och för dig ockås förstås.

Trevligt med middag och umgås med de sina. Både paj och bullar så så goda ut.

Och så skönt att din somhustru klarade sig utan "större skador"- Verkligen tur!
Att ta vara på dagarna är viktigt för men vet inget om morgondagen.
Kram från mig.

Svar: Nej man vet inget om morgondagen och det är väl tur det. Änglavakt hade hon kunde ju gått riktigt illa. Mamma var nöjd men känner inte igen sig, vi åkte dit där hon bott i 65 år men hon kände inte till det....Känns lite tråkigt men en del av livet. Jag gjorde i alla fall hennes dag bra. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :