Om att fira en sexåring...

 
 
I dag firar jag en sexåring...
Ja inte är det någon av barnbarnen....och inte är det någon som jag känner, nej det är jag själv...
Jag fyller inte år men mitt företag fyller sex år i dag den 1 september. 
Åren går och jag har varit egen företagare i sex år. Det sägs ju att det går fort när man har roligt och roligt har det varit och är så fortfarande. 
 
Många kunder har jag träffat och många nya kontakter har jag fått. 
Och så många som jag har hjälpt med sina stela nackar, huvudvärk och ryggskott. 
Tänk vilket bra, tacksamt och värdefullt jobb man har som massör egentligen. 
Bara nöjda kunder och vem mår väl inte bra av en massage...
 
För ett par år sedan började jag jobba med Forever och det går hand i hand med mitt företagande. 
Det är också ett jättekuloch stimulerande jobb och många härliga möten med nya människor. 
Det passar så bra att kunna erbjuda våra fina varor till mina kunder.
Flytande tvål, tandcreme, hårschampo/balsam, sånt använder väl alla ?
 
Vi ska vara rädda om vår kropp, inte bara ta ut utan sätta in också.
70% av immunförsvaret sitter i magen. Om du är nyfiken på vad jag har att erbjuda så hör av dig.
Det finns en länk till min aloe vera sida här bredvid, eller slå en pling.  
Vi har 90 dagars nöjd kund garanti så om du inte är nöjd får du pengarna tillbaka och du har 90 dagar på dig att prova.  Du kan ju inte gå in på Ica Maxi efter en månad och säga att det här schampot är jag inte nöjd med...
Men det kan du hos mig, alla pengar tillbaka.
 
 
När jag började med företaget så tänkte jag väl att ha en 50% tjänst kvar inom äldreomsorgen.
Men så blev det inte av lite olika anledningar så jag sade upp mig. 
( är för övrigt det bästa jag gjort ) 
Jag har jobbat i hemtjänsten på timmar i några år vid sidan av företaget men haft särskilda bestämda dagar så det har varit helt suveränt.
Men plötsligt händer det.....
 
Jag har fått en 50% tjänst på ett boende här i stan.
Hon som haft den ska flytta så jag blev erbjuden den. 
Det ingår i vården att ge de boende massage och göra en skön stund för dom. 
 
Jag har ett rum med en skön fotölj, levande ljus och lite mjuk musik så det känns för dom som en aktivitet att komma till, för visst är det ju härligt att gå iväg på massage.  
Det blir massage och kanske lite fotbad. En lugn och härlig stund för dom helt enkelt. 
Jag bokar in tider till dom efter hand. Det blir jättekul att börja där.
Hemtjänsten har varit skojigt och givande men där har jag gjort mitt nu. 
Nu är det nya utmaningar på gång. 
Den 1 oktober börjar jag på nya jobbet.
 
Det är en väldigt bra satsning av Västerviks Kommun att göra sånt till de gamlas välbefinnade det skulle fler boende ta efter. 
 
Jag ska vara där två och en halv dag i veckan så tiden finns till mina kunder också. 
 
Det är min nya utmaning som jag skrev om i ett annat inlägg här på bloggen. 
Nu tar jag helg och önskar dig en skön sån.  
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Stort Grattis till dig!

Kram

Svar: Tack fina du. Det ska bli så kul och faktiskt ganska skönt att inte fara omkring i hemtjänsten. Även att det har varit jättekul att ha det. Ombyte förnöjer. Ha en skön lördagskväll. Stor kram på dig. 💕
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: TantGlad

Grattis till ditt kära företag som fyller 6 år. Låter ju jättekul och mysigt att få en stunds avkoppling hos dig. Det ligger ju i tiden att ta hand om sig och sin själ.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg vännen. Kram från mig

Svar: Tack, ja tiden går. Visst är det så att det är många som tänker på dig själva nu mer. Och de gamla mår ju också bra av lite avkoppling. Stor kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vad roligt med detta nya erbjudande till dig. Stort grattis! Och så fint för de gamla med detta.
Passar också på att gratulera dig och företaget också.
Stor kram!

Svar: Tack Ditte. Ska bli jättekul att börja där. Jag vill ju visserligen ha fart omkring mig men det känns jättebra, passar mig perfekt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: BosseLidèn

Underbar översta bild. Stort GRATTIS till sex-åringen och din nya tjänst.
Kram Bosse

Svar: Tack för det, ska bli kul med lite nytt. Kram 😉
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :