Hosta och en bruten handled.

 
En härlig söndagsmorgon har vi här nu.
Vaknar tidigt som vanligt och tar oss lite kaffe på sängen.
En bacill hoppade på mig för ett par veckor sedan och det sitter fast i bröstet.
Och nu har jag blivit så hes så jag får inte fram ett ord knappast, jobbigt för en som tycker om att prata...
Jag är så sällan förkyld men nu så var det väl dax då  men vet att det brukar bli så här. Tur att det inte händer så ofta. 
 
 
Mamma har brutit handleden för ett par veckor sedan, så tråkigt. 
Vi satt på akuten hon och jag i 9 timmar...
Men det är klart en 97 åring med armbrott är väl inte högsta prioritet kanske tyvärr.
Det borde vara tvärtom.
Jag var med henne hela tiden och det är jag glad för. 
Kaffe och smörgås fick vi ju fram på eftermiddagen.
Så nu kan hon inte gå längre, sitter i rullstol det är ju inte så kul.
Men man får göra det bästa och hon har det så bra på Erneborg i Gamleby där hon bor.
Vilken bra personal som jag har toppenbra kontakt med. 
Det märks att dom är där för dom gamlas skull och inte tvärtom som jag tror ( och vet efter alla min år i äldreomsorgen ) att det förekommer.
 
 
Första julklappen inköpt, vi köper inte så mycket utan bara till barnbarnen.
Och jag brukar ju ge dom en egen dag med mig.
Det absolut bästa man kan ge är tid, och det brukar vara uppskattat.
Dom bestämmer vad vi ska göra och vad vi ska äta.
Och dom sover över natt också.
Härligt att ha dom en i taget.
 
 
 
I går var det avslutning på gitarrkursen som jag gått på i två terminer.
Eftersom jag inte hade hållit i en gitarr innan jag började så tycker jag nog att jag lärt mig en hel del.
Jag kom ju på i början på året att jag skulle lära mig spela och det har varit jättekul.
Jag kanske inte kommer att spela på torget men spela och sjunga med barnbarnen kan ju var nog så trevligt.
Nu tändas tusen juleljus och Stilla natt är på tapeten just nu.
Men jag kan ju inte sjunga nu det som jag gillar, men det blir nog bättre snart. 
I går när jag skulle åka mötte jag grannen i trappan hon tyckte det var jättebra för dom hade ingen i pro som spelade nu....Pass sa jag, inget för mig. 
 
 
I dag blir det en innesöndag.
Jag har jobbat jättemycket nu en period det brukar vara så i nov-dec.
( det är väl då bacillerna kommer som ett brev på posten) 
Ska försöka städa lite i dag, då är det skönt med en liten tvåa...
 
Ha en skön söndag, jag ska gå och göra lite ingefära/citron/honungsvatten till mig.
Smakar inget vidare men ont ska med ont fördrivas va ? 
 
Ha en skön söndag och ta hand om dig. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vad tråkigt att du blivit förkyld men du får krya på dig.
Helt otroligt att en så pass gammal kvinna ska behöva sitta och vänta så länge på akuten.
Man undrar hur dom prioriterar.
Vad skönt att hon hade dig med sig hela tiden.

Ha en skön Söndag!
Kram

Svar: Ja hosta och förkylning är inte kul. Har ju lite svårt att ta hand om mig själv med, skulle ju vara bra men jag tror det är på bättringsvägen. Tråkigt med mamma det går nog fort utför nu tror jag men så synd att det ska behöva hända men så är det ju ofta med dom gamla. Jag anklagar absolut inte personalen för man kan inte vara med hela tiden. En del av livet med gamla föräldrar. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Deciree

Men så tråkigt att du är lite risig... Men vad trist att din mamma fick vänta så länge för att hon brutit handleden..tråkig sjukvård vi har nu. Hoppas du kryar på dej innan jul. Kram

Svar: Ja det är jobbigt att vara sjuk och nu har jag sån hosta. Ett armbrott är ju aldrig kul helst i den åldern 😕. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

men stackars synd om henne <3 o du får krya på dig vännen ja spela gitarr ville jag med lära men nog svårt hade då spelat för mina gamla på jobbet :) kram o krya på dig <3

Svar: Ja lite kul att spela med dom gamla och med barnbarnen. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :