Överraskning och må bra kväll.

 
 
Jag hade ju fixat en överraskning till gubben min som jag skrev om i förra inlägget.
Vi åkte i fredags förmiddag men det visste inte han om.
Han visste att vi skulle göra nåt den helgen men var ju säker på att det skulle hända på lördagen...
Jag tog ledigt åt honom, så när klockan ringde sa jag att du är ledig i dag.
Nej det är jag inte sa han det är ju bara fredag.
Jo sa jag vi ska åka bort i dag....
Efter mycket om och men så gick han med på det, han ville nog gå och jobba..
Där har ni en som tycker om sitt jobb och det är ju bra fast inte just den dan då. 
 
Vi packade till honom ( jag hade packat till mig i smyg )
Blev hämtade av sonen som skjutsade oss till bussen men våra resväskor.
Jag tror han förstod vart det skulle bära av.
Det klev på fler och fler efter vägen.
Både kända och okända.
Tre gubbar som fyllt och fyller år och tre damer som fixat utan deras vetskap.
Det kan ju inte bli bättre än helt galet roligt.
 
 
Vi hamnade i Helsingfors och gick på julmarknad.
En och annan öl har vi tagit och ätit gott hela helgen.
Vi har haft så kul så våra skrattmuskler har inte vilat alls. 
 
 
Vi var på en jättefin restaurang i Finland där vi åt en god soppa.
Det behövdes så kallt som det var där. 
 
 
På båten åt vi också god mat och vilken tur att vi fick träffa tomten också. 
 
 
Det blev både julbord och annat gott.
 
 
Och vilken tur för dom som åkte med på den båten också som fick höra Inger och mig sjunga karaoke.
Vi hade kul i alla fall...
 
 
På torsdagen innan vi åkte hade vi en må bra kväll på Vapengränd.
Vi var fyra stycken som hade olika saker att visa.
Det var skor, kläder och zonterapi/fotvård.
Och så jag med massage och forever.
Det var jättemycket folk, ett 80 tal som kom och minglade, fikade och handlade.
 
 
Många nya och gamla kunder handlade, köpte presentkort och beställde massage.
Och till er som inte kunde komma den här gången så kommer det fler tillfällen. 
Jobbet väntar i morgon,  jag ska ta hand om mina boende på hemmet med massage och ge en liten guldkant på tillvaron för dom. 
Beställningar ska packas och levereras.
 
På tisdag ska vi en "soppkväll" på jobbet.
Vi ska ha personalmöte först.
Vi blir bjudna på en god soppa som dom i köket har gjort.
Och det ska jag tala om att personalen i köket på vapengränd är så duktiga så det kommer bli jättegott.
Jag ska visa lite av forevers produkter samt lite lotterier ska vi ha. 
Och jag såg något om nån chokladprovning också, det låter ju gott...
 
Ha en bra början på nya veckan. 
Vi hörs. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vad härligt att överraskningen blev så lyckad.

Ha en fin början på veckan!
Kram

Svar: Ja det blev bra jättekul hade vi. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Mysigt o alltid kul med överraskningar hoppas ni har det bra Gittan o ha det gott kram på er

Svar: Visst är det kul med lite påhitt ibland. Allt är bra här, ha det bra ni med. Kram på er 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vilken härlig överraskning! Så kul med en tur till Helsingfors och tillsammans med goda och glada vänner. Kan förstå att det blev väldigt lyckat.
Kul också att "Må bra" kvällen blev så lyckad.
Stor kram och trevlig helg.

Svar: Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Vilken härlig överraskningsresa! Förstår att allt blev väldigt lyckat. Och Helsingfors är ju en fin stad. Men kanske väl kyligt nu i dessa decembertider. Att resa med vänner är ju så roligt.
Kul också att "Må bra dagen" blev lyckad och att så många kom.
Önskar dig nu en fin helg.
Kram!

Svar: Ja det var kul men kallt. Det är kul att hitta på lite roligt. Kram och trevlig helg. 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :