Varma kläder och snö.

 
Snön börjar komma på sina ställen men här i Västervik är det bara mörkt, regn och grått.
Det får gärna komma lite här också det blir så ljust och fint.
Jag var i Gamleby i går och där var det så vitt och fint.
Hade köpt lite kläder till mamma hon är ju så frusen, nu sitter hon i rullstol och då blir det ju ännu dåligare blodcirkulation.
Lite tjocka mysbyxor och varma sockar fick hon.
Skönt när man sitter stilla.
Hon hör så dåligt men tror hon kände igen mig i alla fall.
 
Veckan har gått fort som vanligt, mycket jobb har jag.
Jag har ju de boende som jag gör en guldkant på tillvaron för.
Så trevligt jobb jag har, lite allt i allo.
Massage/beröring, mycket socialt, någon som lyssnar, medmänniska, tar ett handtag där det behövs.
Ja du hör väldigt varierande. 
Hela Januari är jag fullbokad så företaget rör på sig ska jag tala om. 
Det är många som kommer in och handlar av mig också, det är ju perfekt att ha det på samma ställe.
Lagret är påfyllt och julerbjudanden klara.
 
 
Vetevärmare och en Heat Lotion om musklerna känner sig trötta och stela.
 
 
Jag har också ett bra pris på vinterns favoriter Propolis och Lips.
Innehåller inte vatten, perfekt för kallt vinterväder.
Hör av dig för info.
 
 
Nobelfest har det varit på Vapengränd så fint dom dukade och så nöjda dom boende var.
Jag kunde tyvärr inte vara med för jag hade lite kunder inbokade, men fick äran att ta lite fina bilder.
 
 
 
 
 
 
Det var säker god mat och fin underhållning också.
 
Jag var på Lucia i Gunnebo det är alltid treorna som går Lucia och i år går Leia i trean.
Klart mormor är på plats då.
 
 
Tärnan Leia.
Vi var också och tittade på Stella när dom hade Lucia i skolan men fick tyvärr ingen bra bild på bara henne. Så det blir en anna gång.
 
Nu ska här förberedas för dagen.
Alla fyra barnbarnen kommer hit på förmiddagen och först äter vi lunch.
Sedan ska vi baka pepparkakor och det är så kul när dom kommer hit.
Jag har förberett och handlat till det.
Vi ska göra ett pepparkakshus också.
Skulle tro att det kommer en och annan bild på bloggen sen....
 
Ska steka kött, skala potatis och fixa till lite mat.
Kan ju vara bra att ha lite mat i magen innan baket för det kanske slinker ner lite deg och pepparkakor under dagen.
Eller vad tror du ? 
 
Tjingelig trevlig lördag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vilken mysig dag du ska ha med barnbarnen.
Det var länge sedan jag bakade pepparkakor och gjorde pepparkakshus med barnen.
Lite längre fram när liten blivit större får jag nog glädjen att ställa till med pepparkaksbak jag med.

Ha en fin Lördag!
Kram

Svar: Om ett par år ska du se att du bakar pepparkakor också. Vi har gjort pepparkakshus med och dom har nyss åkt hem, trötta och nöjda med dagen. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :