En helg med mycket innehåll.

 
Söndagseftermiddagen är nu på väg över till kväll. 
Det kommer lite snö utanför fönstret, sakta dalande flingor. 
Det är väl en 5 cm som kommit och  -4 grader. Det här vädret är min favorit.
 
Min favorit är också söndagrna, visst är det härligt ( kanske är för jag nu mer alltid har ledig helg)
Så skönt man kan bara slappa om man vill, fixa i ordning och planera lite till kommande vecka.
Det här med planering tycker ju jag om, tycker om ordning och reda. 
 
I helgen har jag varit med dom bästa, altså mina barn och barnbarn som du vet som följer min blogg.
Det är ju det bästa jag har.
 
En ledig fredag började med ett besök hos kära mor. 
Hon var så ovanligt pigg och det är så roligt när hon är det.
Vi fika och lyssnade lite på musik som jag hade med.
 
På kvällen blev jag bjuden på mat hos Mathias, Jenny och barnen.
Jättegott, hemgjord potatismos korv och senaps sås.
Vi åt popcorn, kollade film och hade så mysigt. 
 
Lördagen tog jag en sväng till Elisabeth,  Mattias och barnen.
Där blev det taccos som var så gott.
Tittade på melodifestivalen, åt godis och bara myste. 
 
Jag gjorde en ansiktsmask med tjerna på eftermiddagen och det var uppskattat.
 
 
 
 
 
 
Det ska börjas i tid...
Tror att Leia kommer att gå i mormors fotspår när det gäller ansikte, hudvård, cremer och sånt...
 
I dag var jag med Anton, Stella och Jenny till pulkabacken en stund. 
Se upp i backen här kommer farmor...
 
 
 
 
Söndagarna brukar jag göra lite mat till veckan när vi jobbar.
Skönt att bara värma när man kommer hem.
Så i dag blev det en stor kålpudding och fiskgryta med saffran. 
 
 
Jag har ju en ny kompis också...
 
 
Den här tar jag en trudelutt på i bland. Kan väl inte så mycket än men jag lär mig nog.
Huvudsaken är ju att det är kul och det är det. 
 
Om jag haft tråkigt i helgen....nope, inte en gång.
Mycket kärlek, masssa kramar och en hel del skratt. 
 
Ha en bra början på nya veckan som är den första dagen på resen av ditt liv, tänk på det.
 
Kram Kram. 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vilken härlig helg du haft.
Barnen och barnbarn (även om jag inte själv har nån än) är det bästa, helt klart.

Ha ett fint slut på helgen!
Kram

Svar: Visst är det dom bästa, barnbarnen kommer var så säker. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Jag har också haft en skön och lugn helg. Här har det inte fallit så många flingor än. Kanske kan det bli vitt knacken i veckan så det kan bli lite pulka för oss också.
/P

Svar: Ja lite snö är mysigt tycker jag och kul att åka i backarna. Ha det bra.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

alltid mysigt Gittan :) hoppas ni har det bra stor kram å fin helg på er

Svar: Vi har det bra ska ut och fira min svägerska som fyllt år i kväll. Kram till er och trevlig helg.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Så härligt Gittan! Jag ler när jag läser om din söndag. Full fart och med många trevligheter! Och då mår en ju bäst. Så mysigt att fördela tiden och nära och kära ger ju så mycket glädje.
Hoppas du haft en bra vecka.
Kram!

Svar: Ja full fart det är ju min melodi. Visst är det så att nära och kära är det bästa vi har. Nu väntar jag på Fanny vi ska gå på gitarrkurs i dag. Sedan ska vi ut och fira min svägerska som fyllt 60 år förra månaden. Vi brukar alltid göra så i vårt tjejgäng beställa bord och bjuda den som fyllt år. Vi är ju 6 st och så tar vi med våra gubbar så ett litet nätt gäng på 12 personer ska ut och göra stan i kväll. Ha en skön helg Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Pernilla

Du är så flitig. Lagar mat i förväg och vårdar ansiktet. Känner att jag borde skärpa mig. Veckorna blir ju lättare då man planerar matlagning och så, men jag orkar inte. Energin är borta eller om det är lusten som inte infinner sig?
/P

Svar: Visst är det så att det är bra att ha färdigt, men det är inte alltid jag gör det. Men matlagning likaså hudvård är ju mina intressen och då är det ju kul. Jag har varit intresserad av hudvård och sånt så länge jag kan minnas. Ska börja erbjuda ansiksrengöring/ behandling nu i samband med massagen tänkte jag. Härligt att ha sitt intresse som jobb. Ha en skön alla hjärtans dag. 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :