Året som gått September-December

 
 
SEPTEMBER 2017
 
 
 
Augusti avslutade vi med Leias födelsedag också, hon fyllde 8 år. 
 
September kom med sin höstkänsla och det tycker ju jag om, älskar hösten om det är klar och hög luft.
Jag fick i present av mina barn en jeeptur på en bana.
Så vi åkte till Malmö och jag körde den. 
Det var jättekul och lite lutande på en del ställen.
 
 
Kul att känna hur bilen beter sig i ollika lutningar.
Jag tycker ju om det här med bilar så det var en bra present.
 
 
 
 
 
 
 
Mina barn vet vad jag gillar, det var en härlig present från dom.
 
Vi var en del på ön och jag som alltid (nästan) har kameran i handen fångar det bästa. 
 
 
 
Promenader blev det också.
 
 
 
 
 
En hudvårdskväll hade vi hos mig. Christina från Göteborg kom så vi hade några härliga dagar tillsammans.
Jag var också i Stockholm över en helg på inspirationsdagar, det var kul att träffa foreverkollegor.
 
 
 
Några härliga dagar på ön innan hösten kommer närmare. 
 
 
 
 
OKTOBER 2017
 
Oktober kom med lite mer höst och kallare.
Vi var på folkrace i Kalmar min bror, brorson och gubben min körde.
Det gick väl så där för dom.
Däcket fick sig en knuff tror jag och det rejält också.
Det blev mycket reparerande den tävligen. 
Och båda bilarna blev sålda.  
 
 
 
Stella fyllde fem år i oktober så vi var där på fika kalas. 
 
 
 
 
Maud och jag hade  en skön spa helg på öland.
Så mysigt hotell med god mat, bubbelpol massage och en helg att bara ladda batterierna.
 

 
 
 
 
Jag började mitt nya jobb på Vapengränd där jag ger de boende massage/beröring. 
Det var mycket att sätta sig in i först så att allt ska bli så bra som möjligt.
 
 
Jag är anställd av kommunen på 50% där.  Har mycket jobb på mitt företag med massage bokföring och planering också.  En hel del Foreverjobb med beställning leveranser och må bra kvällar. Men jag trivs ju att ha fullt upp så det känns bra. 
 
 
NOVEMBER 2017
 
 
Mamma och jag var vid kyrkogården och tände ljus på pappas grav.
Eftersom det var alla helgona helg så bjöd dom på kaffe i kyrkan.
Det var lite mysigt och komma dit, kul för mamma att träffa en del gamla vänner. 
 
 
 
Lofta kyrka är så fin.
 
 
Jag jobbade mycket ser jag när jag tittar tillbaka i min agenda.
 
Fanny fyllde 11 år, gubben min fyllde också, samt Bettan fyllde sina år.
Inte att glömma svärmor som fyllde 94. 
Tyvärr inga bilder på tårtan som vi fick när Fanny och Bettan firade, men den var god och fin ska jag tala om.  
 
 
Men min traditionella julmingel kväll hade jag.
 
 
Sålde många fina julklappar.
 
 
 
 
 
 
DECEMBER 2017
 
Sen kommer då sista månaden på året.
Tomtarna flyttar upp och blir lite trångbodda. 
 
 
Gympa avslutning med Leia som är en duktig gymnast. 
 
 
Jag var hos Christina i Göteborg över ett par dagar och Forever har ju huvudkontoret i Göteborg.
Dom har en shop som vi besökte, så kul att se det "live" och kunna gå och plocka till sig varor. 
Annars är det ju bara beställning som gäller.  Det var kul att se.
 
 
Härligt snöväder var det dom dagarna när jag var där, så jag fick lite julkänsla. 
Vi åkte in till Göteborg och lisseberg på julmarknad, så fint.
Undrar du om jag åkte berg och dalbana så kan jag informera om att det gjorde jag inte, med det fanns dom som gjorde det. Måste ha varit kallt efter som det var -13 grader. 
 
 
 
Pepparkaksbak gjorde vi också.
Alla fyra blev hit skjutsade till middagen.
Vi åt god mat sedan blev det baka av.
 
 
 
 
 
Lite vila med en glass efter baket. 
 
 
Vi var på ett fint dop där lilla Thea döptes.
 
 
Vi var på dansavslutning med Fanny och Stella. 
Så duktiga och vad dom lär sig, kul att se. 
 
 
 
 
 
 
Julafton kommer och med den kommer tomten från stora skogen. 
 
 
 
 
 
 
Julafton var vi hos Mathias och Jenny. 
 
 
Juldagen var vi hos Bettan med fam där åt vi god mat och delade ut julklappar också. 
 
 
Hos familjen Berg.
 
 
 
 
 
 
 
 
Ett härlig år har vi haft med nära och kära. 
 
Jag önskar alla ett riktigt Gott Nytt År. 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Du har haft ett händelserikt år.

God fortsättning på 2018!
Kram

Svar: Ja när man ser tillbaka så...god fortsättning och kram till dig.💟😉
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

härliga bilder, och visst går året snabbt men att ha det bra är det viktigast he he god fortsättning på dig o maken stor kram

Svar: Visst går det fort. God fortsättning och kram på er 😉💟
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Marita

Det har hänt en hel del under ditt år. Jag beundrar ditt kunnande att köra bil på en sån hinderbana. Jisses alltså, det skulle jag aldrig fixa,haha....
Nu har vi ett helt nytt år att fylla med aktiviteter och händelser.
Ha det gott vännen
Kram♥

Svar: Om du visst vad kul det var att köra den bilen på den banan, men som du vet är jag ju lite " biltokig" så det passade mig. Härligt med ett helt nytt år att fylla. God fortsättning och kram på dig 😉💕
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Pernilla

Det har hänt mycket under året! Tack för härlig läsning.
/P

Svar: Ja när man ser tillbaka så har det blivit en del. Ha en bra dag och trevlig helg till dig. 😉😉
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ditte

Vilket roligt, och innnehållsrikt år du haft - Och visst blir det så tydligt när en gör en sammmanfattning av vad som hänt. Härliga bilder och mycket glädje.
Önskar dig ett riktigt Gott 2018.
Stor kram!

Svar: Ja man ser att det hänt en del roligheter året. Ha det bra och stor kram på dig. 😉💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :