4 veckor.

 
Nu har det gått fyra veckor sen jag jobbade den där sista dan innan semestern.
(För övrigt den bästa på hela året)
 
 
 
Semestern har varit så bra.
Väldigt varmt men så har det nog varit överallt.
Men vi har ju bara två steg till havet så jag klagar inte.
Vi har haft en så lagom och skön semester.
Barn och barnbarn har varit här en del.
Vi har varit ute med husvagnen en del.
Firat mammas 97 års dag.
 
 
Varit själva och kopplat av på ön en del dagar, bara gjort ingenting.
Vi har byggt här på ön.
Ny brygga som blev SÅ bra.
 
I torsdags var jag i stan och förberedde lite på jobbet.
Sa till alla mina fyra barnbarn om dom ville sova hos mig och det ville dom ju. 
Dom kom på ef och vi hade så mysigt.
Dagen efter var vi i stadsparken lekte och hade med fikakorg. Härliga dagar hade vi tillsammans, bara vi.
 
 
Kvällsmys med mina fyra godingar.
 
 
 
 
 
 
I går var Mathias Jenny och barnen här ute.
Mycket bad blev det och barnen kom på hur man simmade. Så härligt att lära sig i detta varma vatten.
26-27 grader, inget att klaga på.
 
Vi kastade ut våra gamla soffa som sett sina bästa dar och det var så bra att få hjälp med det av dom. 
 
 
Det nya hämtar vi i morron efter jobbet.
I morgon kommer också Bettan med familj och ska stanna några dar, dom ska ha några kompisar till sig här ute en dag. 
Nu börjar dom sin semester och då fixar dom mat tills vi kommer hem från jobbet, vilken lyx. 
 
( Dom gjorde så en annan gång när dom hade sem efter oss, var här några dar ) 
 
Så sammanfattningen av det hela är
Skönt, avkoppling, barn o barnbarn,
Lite husvagn, lite "bara vara" 
Kalas, och umgås med vänner.
Mycket värme och mycket bad.
Ett besök på Kosta Boda glasbruk.
Cyklat bredvid Göta kanal.
Lite främmande.
Åkt med på race.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alltså en helt fantastisk sem har vi haft.
Ska bli kul att börja jobba i morron, trivs ju så bra på jobbet och "de gamle" saknar mig sa dom när jag var där och kikade. 
Och mina kunder blir nog glada när jag är tillbaka.
 
Ha det bra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Jag läser mig till att du är nöjd och har haft en fin semester, så skönt att känna så.

Kram och ha en fin Söndag!

Svar: Jättebra semester har vi haft. Har jobbat två dagar nu och har ledigt i dag. Grattis igen och stor kram till dig mormor. Du går på moln nu 💖💖
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :