Om att ändra sina planer.

 
 
Vi tog en tur ut till ön direkt efter jobbet i dag.
Vi bor ju inte där hela tiden än så det blev bara ett par timmar.
Gubben min skulle klippa gräset och göra lite fint och jag skulle dammsuga och torka av golven.
 
 
Vi tog med oss lite mat, satt i solen på altan och åt, så härligt väder.
Allt blommar och det doftar blommor överallt ( stackars alla pollenallergiker ) 
 
 
När jag skulle börja inne så var strömmen helt plötsligt borta...
jag kollade propparna men inget fel.
Vi tittade och funderade.
Plötsligt sa Bengt vi fick ju en lapp för lite sen om att Eon skulle stänga av strömmen.
Ja just det, den 15 var det och det var ju just nu då...
 
Aha, dammsuga kunde jag ju glömma.
Men visst måste jag ju kunna få nåt gjort där ute då....
Putsa ett par fönster det behövs ju.
Jag har en sån där maskin med skrapa på så det är jättesmidigt (kan jag verkligen rekomendera)
Jag plockade fram och tänkte att jag sätter inte i varmvattensberedaren bara för kvällen för jag måste ju ha lite varmt vatten att tvätta med.
Utan jag värmer lite på spiseln i stället...satte på plattan...hm det gick ju så där...
Man kan ju va bra tankspridd faktiskt. 
 
Tänk vad man är beroende av strömmen. 
 
Vill du veta hur det gick ? 
 
 
Jag glassade runt på ön och tog en massa fina bilder.
 
 
Och det var i och för sig inte tråkigt.
 
 
 
 
 
Rabarberståndet vi köpte förra året har tagit sig.  
Så det blir nog en paj till fikat nån dag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Inte mådde jag väl illa av att sitta på altan i solstolen heller...
Det är ju inte riktigt min grej att sitta stilla men kanske ganska nyttigt för mig. 
Badade gjorde jag 21 grader i vattnet, jätteskönt. 
 
 
 
 
Tittade på en stor örn högt där uppe och hoppades att det stod stekt canadagås i ögonen på honom. 
( den enes bröd är den andres död ) 
 
Dammråttorna får husera vilt där ute nu.
Dom växer väl till sig lite tills nästa gång vi kommer dit.
 
Natti Natti. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :