Ett fint kalas

 
Förra helgen var vi på ett 9-års kalas.
Mycket gott fika blev vi bjudna på.
 
 
Den här sköna bönan fyllde år.
 
 
En härlig söndags eftermiddag hade vi. 
 
Vi bor nu mer i stan än på ön, det är lite kallt på morron när vi åker över kl 5...
Och det börjar bli mörkt och " höstigt"
 
Vi har städat i båthuset där vi lade in golv och satte i fönster i våras. 
 
 
Det huset var nog inte byggt i går ( inte i förrgår heller) det är ju tur att det är plåtak.
 
 
Regn har vi fått i massor. Tyckte jag hörde att det kom bortåt 100 mm och det såg vi nog i båten när vi var och tog upp nät på morron. 
 
Fick ta fram stora hinken och ösa med. 
Men det behövs för allt som växer. 
 
 
Jag firar sju år som egen företagare nu i september.
Tiden går, jag har träffat många människor under den tiden som jag aldrig skulle träffat annars.
Många härliga möten har jag haft.
Jag har lite fina erbjudanden, kolla in min företagsida länk här intill. 
 
Jag har också haft min anställning i komunen ett år snart (1 okt) 
Undrar hur många fötter och hur många händer jag har masserat under det året...
Och hur många kramar jag fått och givit..... 
Hur många samtal vi haft om livet och annat......
Mycket skratt och en del tårar....
Ett härligt och väldigt socialt jobb.
 
Jag fick en liten present av en boende.
 
 
 
Visst var det gulligt av dom. 
Jag har verkligen ett uppskattat jobb. 
 
Ha en skön stundande fredag och en härlig helg. 
 
Vi hörs. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Mysigt med kalas och att samlas och fira födelsedagsbarnet.

Så roligt att du får känna sån uppskattning från de du behandlar.
Det måste vara superlyx för gamlingarna.

Kram och ha du med en fin Fredag och helg!

Svar: Visst är det lyxigt för de boende att få komma till mig. Det skulle satsas på det på alla boende för det är guld värt. Dom har märkt det hos oss att det gör så mycket. Visst är det bra med massagen i sig men det viktigaste är nog det sociala. Många är väldigt ensamma. Ha en härligt helg du med och kram på dig. 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Visst går tiden fort. Och snabbare går den. Roligt att fira både en nioåring och att du haft ditt företag i sju år och även varit anställd i kommunen i snart ett år. Trevligt firande.
Önskar dig en fin vecka.
Kram!

Svar: Ja mycket firande blev det. Önskar dig också en bra vecka. Stor kram 😉❣️
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :