Jag vann en bok

En jättebra föreläsning var jag på i går med Christina Stielli.
Om arbetsglädje på jobbet.
 
 
Det viktigaste på en arbetsplats är medarbetarna.
Mår inte medarbetarna bra mår inte verksamheten bra. 
 
Varje tanke vi tänker sätter spår, en tanke blir lätt en vana och en vana blir lätt ett beteende.
Vi blir bra på det vi tränar på och genom träning kan vi skapa det arbetsklimat vi vill ha. 
 
Hon föreläste så bra och det är ju alltid roligare att höra det på plats.
Det finns ju alltid dom som gnäller på en arbetsplats.
 
Vi har ju (och det finns överallt) dom här som alltid gnäller.
 har du hört om henne....hoppas det blir fredag snart....så tråkigt det är....dålig lön har jag också....och jag får ju göra allt, plocka efter alla...ingen lyssnar på mig...
Man kan sätta upp en lapp GNÄLLFRI ZON där det inte får gnällas. 

 
Man har ju två val.
Acceptera  eller förändra.
 
Trivs man inte på jobbet kan man förändra, söka annat jobb eller försöka få andra arbetsuppgifter.
 
Har man ( som jag ) en mamma som är gammal och trött så måsta man acceptera det går inte att förändra. 
 
Tankens kraft gör så mycket, tänker man att det här går inte det är klart att det inte gör det då. 
Positivt tänkande kommer man långt med.
 
Jag vann en bok hon ställde lite frågor bara rakt ut och jag svarade, så kul att få den.
 
 
Det var en trevlig förmiddag med mycket skratt så tårarna rann.
En väldigt bra föreläsare och författare också. 
Jag brukar lyssna på hennes podd, självklart heter den kan rekomenderas.  
 
 
En spontanfika med gubben min på stan i dag efter jobbet när jag skulle till biblioteket. 
Vardagslyx. 
 
 
Morgonvy från sovrummet.
 
 
Ha en skön kväll. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Deciree

Men wow vilken vår ni verkar ha redan ☺️👌Grattis till bokvinsten. Kram

Svar: Tack, ja här är det lite vårlikt. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :