En härlig avslutning på sommarlovet/semestern

 
 
Vi brukar ju ta med barnbarnen ut på tur för att avsluta sommarlovet och semestern på ett bra sätt.
Vi drog iväg alla på måndagskvällen.
Bokade en camping i Kalmar det var så mysigt.
Det hann ju bli lite mörkt innan vi var framme efter att ha stannat och ätit mat, godis och glass stopp.
Är det sommarlov så är det. 
Jag måste ju säga att vi sov väl inte så bra på natten, det var lite trångt men det funkade ändå bra.
 
 
Efter frukost och lite lek så åkte vi vidare.
Till ölands djurpark var det bestämmt. 
Och där var vi hela dagen.
Badade och tittade på djuren, åt mat, glass och hade en härlig dag.
 
 
Anton vann på chokladhjulet och han bjöd sina kusiner på en bit.
Han är go den killen. 
 
 
Radiobil åkte vi, det var kul. 
 
 
Här åker vi masken, det gjorde till och med jag.
Jag är inte mycket för höjder så något annat blev det inte.
Anton och jag är nog lika på det sättet.
 
 
Vi åkte till Mölltorps camping när vi kände att vi var klara där. 
Spelade minigolf och dom hoppade för fullt. 
 
 
 
 
Vi sov alla mycket bättre andra natten. 
Och disken skötte tjejerna om så bra.
 
 
 
 
Vi kom hem i går kväll efter två härliga dagar med våra fyra bästa.
Trötta men glada efter en mysig husvagnstur.
Lite pyssel är det ju med alla, jag sa till dom att får ni med er rätt saker är det ju bra.
Men allt är ju med hem så dom får byta då om dom fått fel strumpor eller nåt.
Jag har inte hört nåt än så allt är nog i sin ordning.
 
Vi har åkt till ön i dag och gör inte så mycket, tar det lite lugnt.
Jag börjar jobba på tisdag så lite planering till det blir det nu. 
Det blir kul och skönt att komma in i rutiner igen, det gillar jag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vilka mysiga dagar ni hade med barnbarnen.
Så roligt för dem att få sig en minisemester med er!

Kram och ha en fin Fredag!

Svar: Ja vi har haft några härliga dagar. Men man blir trött, det är ju mycket ansvar och hålla reda på alla. Dom är ju så snälla och inte så små längre och lite olika viljor...kram och ha en härligt ef/ kväll. 😄😍
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Deciree

Men så trevligt att kunna göra detta tillsammans både för er och för dom. En bra avslutning som du säger på sommarlov och semester som du säger...känns lite trist att sommaren snart är över eller hur ? ;-) Kram

Svar: Ja vi har haft det härligt och intensivt. Precis som det ska va. Lite trist känns det ju men hösten kan också va fin. Men alla får sitt då med jobb och skola. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Lotta

Mysigt! Vilken härlig tripp ni kom iväg på och finns det hjärterum så finns det... Vilka goa barnbarn. Jag har också varit på Ölands Djurpark med några av mina barnbarn. Det var så trevligt..

Kram

Svar: Ja dom är så goa allihopa. Det är trevligt där och nu var det ju inte så jättemycket folk. Det är skönt tycker jag. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :