Ännu en härlig dag.

Vilken dag vi haft här i Gambia. 
Vi har varit till
 
 
Makasutu.
Så intressant och spännande. 
Vi gick genom skog med en massa olika träd.
 
 
Här har vi ett kamelträd det heter så därför att löven det ut som en kamelfot.
 
 
Vi hade med oss två guider som var där + Alieu Badara som kan lite svenska och vi kan lite engelska.
Det kan inte bli bättre.
Svengelska lätt som som en plätt ju. 
Min kompis är kompis med hans fru...
Sån tur har jag. 
 
Vilken lyx och så mycket vi har sett och lärt oss i dag.
Åkte på floden i en liten typ kanot som en satt bak och paddlade. 
 
 
Så kul att se alla träd ( kommer inte i håg alla namn tyvärr) 
Det blir väldigt mycket i huvudet.
 
 
Det växer ostron där längst ner.
 
 
 
 
 
 
Jag tog lite bilder från bilen på väg dit, kanske lite dåliga men håll till godo.
 
 
 
 
Meloner finns det hur mycket dom helst verkar det som.
Och så gott sen. 
Väldigt dåliga vägar.
Dåliga hus, nästan inga tak på en del. 
Oftast bara grus vägar.
Tänk så bra vi har det i Sverige. 
 
 
Vi gjorde en annan spännade sak också.
Träffade Marabou...
Det berättar jag om i nästa inlägg.
Nu är det natti natti här från Gambia.
En ny härlig dag väntar. 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Deciree

Verkar vara inne med Gambia :-) Våra goda vänner har också varit där nu. Ni ser ut att njuta i värmen, fortsätt med det och jag ska läsa ikapp det jag missat här hos dej . Kram och ha det fantastiskt

Svar: Ja det är tydligen många som åker hit nu. Det blir nog fler gånger det bästa stället vi varit på helt klart.God mat och så trevliga människor. I dag ska vi åka på marknad. Men vi hinner nog ett bad i Atlanten också. Där är det 30 grader. Du förstår att vi njuter. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Znogge

Vilken härlig resa som ni är iväg på!

Svar: Ja jättehärligt har vi det. Det är det bästa stället vi varit på kan verkligen rekommendera det. Mer kommer på bloggen.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Så roligt att komma hit igen . Jag var här i början på 70-talet och då med en liten kort landningsbana i en palmskog.
Skulle vara roligt att ta en vända tillbaka idag 45 år senare.
Tack för besöket!
Och jätteroligt att ni trivs och har det bra.
kram

Svar: Det har nog ändrat sig en del på dom åren skulle jag tro. Och så perfekt att ha en egen guide med oss. Mer bilder kommer på bloggen sedan. Du får va med på turen. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :