Den heliga skogen och en Marabout

I går var vi ju som jag skrev i förra inlägget i den heliga skogen Makasutu.
Lång promenad genom den.
Härligt med alla träd och många av dom andvänds till naturmedicin. 
 
 
Vi såg också ett gäng apor den sorten heter baboo om jag minns rätt.
Dom var ganska söta.
 
 
Här är en mamma med sin lilla unge. 
 
 
 
Vi träffade också en Marabout.
Han bodde i en liten hydda, visade sig aldrig.
Om man ville kunde man få bli spådd i handen av honom.
Klart vi gjorde det.
Han satt framåtböjd med ett skynke över huvudet.
En av guiderna var med in.
Man såg honom inte.
Han tog min hand och satte en spegel där.
Hade en träbit som han drog lite i handflatan sedan på spegeln.
Han muttrade lite för sig själv och guiden berättade vad han såg.
Sen gjorde han samma sak igen.
Muttrade lite och jag fick veta vad han såg.
 
Han sa att jag tyckte mycket om människor.
Han sa också att familjen betydde väldigt mycket för mig och att jag hade barn och barnbarn.
Han sa att jag tyckte mycket om dom. 
Och att dom tyckte väldigt mycket om mig och kommer alltid att göra.
Att jag levde lycklig  och skulle få ett långt fint liv. 
 
Det var väl en ganska bra beskrivning av mig.
Det var spännande.
 
 
Här var hans lilla hydda.
Det var en spännade dag.
Vi hade två privata guider med oss.
Och så vår käre vän Alieu Badara som vi lärt känna nu och han är så trevlig.
Visar oss mycket.
Så perfekt.
 
Vilken spännade dag.
Nu är det natti natti här från Gambia.
Vi hörs i morgon.

Kommentera inlägget här :