En tur till Västervik

 
Godmorgon alla mina bloggläsare.
I dag har jag intagit morgonkaffet på vår balkong i stan.
Jag åkte in hit i går eftermiddag för i kväll ska Bettan, Fanny en kompis till henne och jag gå på Diggilo här i stan. Det ska bli kul. 
Vi tar med var sin sallad, lite vin, frukt och annat smått och gott.
Det blir härligt att sitta i gräset, mumsa på lite godsaker och lyssna på musiken.
Dom sover över här hos mig till i morgon, det ska bli så mysigt att få rå om dom. 
I går kväll var vi och gick på stan en tur och tog lite fina bilder.
 
 
Den här snyggingen och hennes mamma fick jag äran att ha sällskap med.
Rätt som det var kom det två i full fart på var sin kickbike och det var Anton och Stella.
Klart det blev kramkalas då. 
Mathias, Jenny, och ett par vänner till dom var också ute och flanerade på stan. 
Tänk så rik man är som har barnbarnen, barnen med respektive så nära.
Ett stort nätverk det är guld värt.
 
 
Träffade ett par andra snyggingar också.
 
 
Och den vanliga morgonpromenaden.
Det är så skönt och roligt att gå med dom här tjejrna.
Vi går långt så motion och prat blir det på en och samma gång. 
 
 
 
 
Jag har sagt det förut och säger det igen.
Vilken förmån att bo så här med skogen och havet in på husknuten.
Men jag trivs ju väldigt bra i stan också.
Västervik är en härlig sommarstad, men så är det väl överallt på sommaren är det mera fart och på vintern går man lite i " ide" 
I och för sig är jag ju väldigt anpassningsbar och trivs med det jag gör och där jag är. 
 
Två ställen funkar att bo på eftersom jag är en sån som vill ha koll på saker.
Tycker inte om när det blir rörigt omkring mig.
Jag är inte pedant på nåt sätt men ordning på saker vill jag ha.
Sist när vi var ute med husvagnen kände jag väl att tre ställen att ha kollen på...
Lite mycket kanske...
Men allt löser sig till sist.
Det är ju nu på sommaren det blir mycket åkande och många saker på gång.
På vintern kryper vi in i lägenheten behöver inte skotta snö eller nåt.
Ett bra liv är det. 
 
Och så var det ju våran lille bråkstake då.
 
 
I går när jag kom hem från promenaden så var han på väg till att ta en bad.
Men hade stannat där, så det var bara att lyfta upp honom.
( till rätt sida om tråden)
 
Gubben min ringde i går det är ju han som får vara barnvakt nu om än motvilligt eftersom Linus har brännt sina skepp hos honom.
Jag plockade upp honom från sjön...
Jaha...
Men jag fick ett jättebra förslag i går att ta på en flytväst.
Då kan han ju inte drunkna i alla fall.
Fortsättning följer.
 
Vi hörs / 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :