Linus på linjen och nya brillor

 
Nyss uppstigen med håret på ända och morgonkaffet i högsta hugg.
Vilken härlig morgon vi har här ute på ön.
Tyvärr vaknade jag med huvudvärk i dag.
Vi var borta i går kväll på jättegod mat, trevligt sällskap och gott att dricka.
Det är väl det kanske som ställer till det...
Jag dricker aldrig mycket men några glas cava tog jag och jag vet att jag får migrän av det.
Så ingen cava för mig nu mer, gott är det ju men jag tål tydligen inte det.
 
 
En drink på bryggan fick vi när vi kom.
Vi var inte så långt hemifrån, bara ett par minuter med båt.
Tack Lisbeth och Håkan för en jättemysig kväll hos er.
 
 
 
 
 
 
 
Nu är alla världsproblem lösta säkert...
 
 
Vi har ju också våran Linus som barnen döpt honom till.
Linus på linjen som går på linjen...
Men nu går han ju inte på linjen alls, någon gång...
 
Han var ju hos " robbotdoktorn" sist när han hade badat.
Fick väl lite konsgjord andning eller nåt.
Han kom tillbaka pigg och allert ( trodde vi )
Vi körde i gång här ute och han bar sig väldigt konstigt åt.
Ringde till stället han kom ifrån (vet inte om det är nån annan planet kanske)
Då skulle den uppgraderas.....
Köpte ett usb minne och det var ju bra att Bettan med fam var här ute för hennes Mattias är en hejare på det här.
Sagt och gjort han skötte sig och gick som han skulle.
Bra nu är allt frid och fröjd. 
Vi åkte till stan och jag hade massa ärenden att fixa.
 
När vi kom ut så började vi leta efter Linus som inte hade gått på nån linje alls...
 
 
En liten stenmur som är en halvmeter hög som han ramlade ner från. 
Tråden är en och en halv meter från den kanten....
Så linjen gick han inte på nu heller.
 
Förut var det canadagässen Bengt fick "vakta" nu är det gräsklipparen han får se efter.
Ha ha, så det kan bli. 
 
 
Men fina dagar är det nu och hoppas det håller i sig med lite lagom värme.
Vädret har inte så stor betydelse det är bara skönt att va ledig.
Kan gå i morgonrock hela dagen om jag vill.
 
 
Och vad tycks om mina nya glasögon, dom syns i alla fall.
Jag hämtade dom i går och trivs jättebra med dom. 
 
Nu ska jag fortsätta att bara ha semester, ta dagen som den kommer.
Blir kanske att ta sängen på ryggen en stund och se om huvudvärken ger med sig. 
 
Ha det bra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anci G

Hej du 👋är du bakfull idag 🍸🍹😂😎 ta det lugnt och trevlig semester 🌞

Svar: Hej, ja det blev lite så faktiskt. Jag drack inte mycket men jag vet att jag blir dålig av cava. Kram på dig, vi ses.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Snygga glasögon.
Ha en skön semester!

Kram

Svar: Tack, ja dom är fina tycker jag. Ha det skönt du med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Oj då! Cava är inte att leka med. Men gott! Men vilken klippare! Ni får bygga staket.
/P

Svar: Nej det var inget kul men vet att jag fått det av cava förr. Klipparen bär sig lite konstigt åt går som han vill. Vi får väl se vad det blir av det....
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Vilka snygga glasögon! Du passar jättebra i dem!
Men vilket pyssel ni har med "Linus". Han verkar vara lika egensinnig som kanadagässen. Hoppas han snart återgår till ordningen.
Önskar dig fortsatt fina dagar.
Kram!

Svar: Ja dom trivs jag i. Sitter bra också och ser bra med gör jag. Ja han är värre än kandagässen faktiskt. Det är lättare att hålla ordning på dom. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Vardags-glitter.blogspot.com

Men så fina brillor. Dom passar dej perfekt👍En robotgräsklippare skulle jag också ha om jag hade hus eller stuga. Jobbigt när dom inte sköter sig bara 😂

Svar: Ja dom tycker jag om, sitter så bra. Och visst är dom snygga. Vi skaffade ju den mest för att hålla borta canadagässen men det går ju så där. Han sköter sig ju inte så bra, badar och så. Ja en bra dag. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :