Om att simma i kanalen

 
En ledig dag som jag andvänder till att vara hemma i lägenhetan och tvätta.
Det måste också göras, det är så bra att passa på att göra lite ärenden också. 
Vi har så fin tvättstuga här i källaren så det går som en dans. 
Det var lite svalt i morse när vi åkte över sjön vid kl fem.
11 grader bara och för ett par veckor sedan var det 34....
Men får jag välja ( nu får jag ju inte det ) så tar jag hellre 11 än 34, helt klart.
 
I går var jag och en kompis och tittade på kanalsimmet här i stan, genom gränsö kanal simmar dom. 
Det är något som är varje år i juli.
Jag har funderat på att göra det så vi får väl se...
Tror det är 700 meter.
Alla har huvudbonader på sig och den som har den roligaste vinner.
 
 
 
 
Den var lite kul men undrar just om personen ser så mycket....
Eller är det en häst som simmar....
 
 
 
 
Vi tog en pizza på hemvägen och en tur på lager 157.
 
I dag är jag ju i stan som sagt.
Har en hel lång lapp med saker jag ska göra.
Jag är ju inte i stan så mycket annat än när jag jobbar så det blir lite ärenden som lägger sig på hög.
Så en tvätt och fixagrejerdag får det bli.
 
En lång stavgångspromenad tänkte jag väl också hinna med.
Jag ska på synundersökning i eftermiddag innan jag åker ut till ön. 
Har ju haft en del huvudvärk och det är ett par år sedan jag var så då är det nog dax. 
 
Jag jobbar två dagar nästa vecka sedan tar jag en mycket välbehövlig semester.
Känner mig lite sliten nu.
Jobbat mycket både på kommun och mitt eget. 
Det ska bokföras och hållas ordning på allt.
Och ordning på saker vill jag ha, det är väldigt viktigt för mig.
Jag är sån att ska jag göra något ska det vara ordentligt.  
Många tycker att det är bra att vara egenföretagre för då kan man jobba när man vill...
Men det är väl så att man måste jobba när kunderna vill komma...
Jag har ju en stor kundkrets och det är ju jättekul att ha det.
Klart man vill hjälpa alla.
 
Det har ju varit mycket nu under våren efter att mamma gått bort också.
Kommer nog efter tror jag. 
Klart att jag saknar henne men hon har det bra nu efter ett lång fint liv.
 
 
Efter varje semester och varje juledighet så tänker jag att strukturera upp det lite.
Bara en kväll i veckan, vissa dagar, va snäll mot mig själv, ja du vet...
Går bra ett tag, sedan går det så där... 
Men jobbar på det hela tiden. 
Men det är det bästa jag har gjort att starta eget, tycker ju om fart och fläkt.
Och en 50% anställning också med sånt jag tycker om att göra, kan inte bli bättre. 
 
Sedan har jag ju mitt eget rekreationställe.
 
 
Lugn, ro, havet och skogen. 
 
 
 
 
Nu tar jag en tur till tvätten igen, motion får jag i dag.
Ha nu en härlig och skön torsdag.
 
Vi hörs / 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

Va roligt det ser ut när dom simmar med huvudbonad :) mysigt att va med en väninna ju :) ja ert ställe på ön går ej av för hackor :) stor kram till er

Svar: Visst ser det kul ut. Vilken inspiration dom har. Kram till er med. 😍👍😄
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Så skönt att du snart går på semester så att du får vila och ladda upp batterierna igen.
Du har som sagt haft en del för dig i vår och det är nog som du skriver att det kommer efter.

Ha nu en finfin dag!
Kram

Svar: Ja det blir skönt. Jag är på ön nu ensam har en ledig dag. Min svägerska och jag ska åka till Erneborg i ef där mamma bodde och bjuda dom på tårta. Hoppas det är bra med dig. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :