Om att sitta fast.

 
Så kan det gå...
Nu ramlade ju inte jag ner för nån trappa men i går hände en liten olycka.
Jag var på hemväg med cykeln.
Helt plötsligt kände jag hur skosnöret följde med trampan runt, runt.
Påföljden blev ju naturligtvis att jag satt fast med foten på trampan.
Vet inte hur det gick till men cykeln stjälpte liksom och jag for i backen med knät rakt i asfalten.
Jag åt ett håll och cykeln efter....
Vilken syn.
Sen fick jag ju sitta kvar en stund och sno upp skosnöret i från trampan...
Gissa om jag kände mig bekväm att sitta där på trottoaren....
Kände att det gjorde ont i knät men brydde mig inte så mycket om det, försökte bara komma upp så fort som möjligt. 
 
Det gick ju inte hål så inget blodvite uppstod.
Men jag har ont i knät, benet ( som satt fast) 
Känner av axeln och är lite mörbultat i kroppen.
 
Men som sagt det gick fort ner.
 
Ha en skön helg. 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Å vilken otur du hade.
Förstår om du känner dig öm och mörbultad.
Var rädd om dig!

Kram

Svar: Ja det kändes inte bra att sitta fast, riktigt otäckt. Men det kunde ju gått värre. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :