En bok ?

Jag är nog en riktig tok som skriver i min egen bok...
Så skrev vi förr i poesiböckerna när vi gick i skolan, kommer du i håg det ?
Det var en vers som slutade: smultron äro söta och "namnet" likaså.
 
 
Just så är det, jag tänker skriva en bok.
Har alltid tyckt om att skriva och skriver väldigt mycket.
Vi får väl se vad det blir, man måste väl pröva annars vet man ju inte om man kan, eller hur. 
 
Den här veckan har jag varit med Anton och Stella var sin dag i skolan.
Jättekul att se vad dom gör och den här tiden går inte i repris.
Så det vill till att passa på och passsar på det gör jag till hundra procent.
Roligt att se vad dom gör i skolan och vad dom lär sig.
Efter skolan gick vi hem till mig och gjorde våfflor till mellis och det var uppskattat.
 
 
Vi brukar ofta sitta och måla när dom kommer och det gjorde vi då med.
Farfar hade ju tur den dagen för han hade namnsdag.
Han fick fina teckningar som för övrigt är absolut det bästa man kan få.
Barnbarnsdagar varvat med mina jobb, det är en bra kombo.
En tur till kära mor har det ju också blivit. 
 
 
I går efter jobbet var vi och kikade på ön, längtar naturligtvis dit nu.
Hoppas det går fort till våren så vi kan flytta ut dit. 
Det känns lite som väggarna kommer närmare här när det blir varmare och vi längtar ut till ön.
Vintern går det så bra att krypa in i lägenheten, det är riktigt mysigt.
 
Lite planering inför tjejkvällen här i stan den 28/3 gjorde vi i går förmiddag Helen och jag. 
 
 
 Lite gofika måste man ju också ha. 
 
 
I kväll ska vi gå ut och äta med hela gänget.
Barn, barnbarn och några till.
Jenny fyller jämt till veckan och vad passar då bättre än att fira det. 
Ska bli kul att träffa alla, äta lite gott och kanske ta ett glas vin. 
 
Nej det växer inte gräs under mina fötter, det får aldrig fäste. Ha ha.
 
Trevlig helg. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Vad roligt att du tänkt skriva en bok.Och vill man något så brukar det bli bra.
Så roligt att följa med barnbarnen till skolan och se vad de jobbar med och hur. Och så sant, denna tid kommer inte tillbaka.
Trevligt med ett restaurangbesök och fint att fira alla tillsammans.
Kram!

Svar: Ja och som jag säger om man inte har försökt kan man ju inte säga att det inte går...det blir kul att gå ut och äta i kväll. Jag har beställt fisk, det är en klar favorit hos mig. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Det låter spännande med boken.
Du får uppdatera under resans gång.

Roligt att se hur barnbarnen har det i skolan.

Kram och ha en fin kväll!

Svar: Ja det är så kul att vara med i skolan och det vill ju till att passa på innan dom blir för stora. Kram och trevlig lördagskväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Anonym

Kul med att skriva en bok...blir kul att höra om den sen :) Sen att få umgås med barnbarnet är väl det bästa man kan göra. Kram

Svar: Ja det blir kul, vi får väl se vad det blir. Barnbarnen är ju det bästa vi har.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :