Finaste tiden

 
Nu är det som vackrast ute.
Så mycket knoppar och så mycket som blommar.
Jag har varit ute och gått en lång promenad tidigt på morgonen i dag.
Det blev många kilometer och många steg. 
 
 
I går hade jag ledigt på eftermiddagen och då passade jag på ett hämta Anton och Stella från skolan och det var uppskattat av alla.
 
 
Vi åt mellis och farmors lasagne (som är enligt dom det bästa) 
Glass åt vi och hann till och med lite kvällsfika innan jag skjutsade hem dom.
En härlig eftermiddag och skönt för dom att komma hem direkt efter skolan. 
Vi satt och målade, det gör vi ofta när dom kommer.
Det är så mysigt. 
 
Men nu är det en ny dag som började med en promenad.
Jag har lite eftermiddagsjobb i dag.
Jobbar ju gärna tidigt på morron i stället eftersom jag är uppe före tuppen. 
Men så är det, jag måste ju jobba när kunderna vill komma.
Det blir ju lite ensamt annars...
Vilken förmån att kunna bestämma över sin tid. 
Det har ju hänt att jag haft 12 timmars dagar men det försöker jag undvika. 
 
 
 
 
En ny dag med en massa nya möjligheter.
Nu ska jag cykla i väg till jobbet och hoppas att jag inte blåser bort. 
Kommer göra dagen bra för några, det är jag säker på. 
 
Kram. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Mysigt för barnbarnen att få umgås med dig efter skolan.
Värdefullt för både stora och små!

Kram och ha en fin Fredag!

Svar: Ja vi hade så mysigt, det vill till att passa på. Kram och ha en bra fredag och en skön helg du med. 😁❤️
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Ja skönt att ha den möjligheten Gittan o kunna umgås med barnen så kul ha en fin helg kram på er <3

Svar: Ja visst är det härligt att ta vara på tiden. Kram 💖
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Louise Baumgärtner

Visst är det vackert ute nu, jag tar också upp kameran (läs mobilen) överallt. Och att umgås med barn är bäst!

Svar: Det vill ju till att njuta nu och ta vara på det. Ha en skön kväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Jättemysigt att du i stort kan bestämma dina arbetstider. Och kvalitetstid med barnbarnen är ju så värdefull. Förstår att ni hade en fin eftermiddag.
Önskar dig nu en fin helg.
kram!

Svar: Ja det är så kul att kunna ta vara på det. Tiden går så fort snart är kompisarna viktigare än mormor/farmor och det är ju precis som det ska va. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :