Om att skämma bort

 
Så vackert det är ute nu.
Det vill ju till att njuta av allt för det går fort om värmen kommer.
Mobilen är framme så fort jag ser nån blomma eller nåt annat fint. 
 
 
En fin fjäril såg jag en dag. 
 
 
Jag var ute och gick med en riktigt kär barndomsvän i går.  
Hon hade en ny mobil och tog en bild på mig, inte så dumt...
Jag kände att jag behövde lite energi efter allt nu. 
Mamma gick ju bort i torsdags tyvärr.
Och Lena gav mig så mycket styrka.
Vi skrattade och hade en trevlig eftermiddag.
 
Vi var och åt på Kulbacken här i stan.
Ett vanligtvis väldigt lugnt och skönt ställe, så vi tänkte det passar oss.
Det var en hel busslast från Älmhult där så det var väldigt livat....
Vi fick nästan skrika åt varann för att höra vad vi sa...
Ha ha, vi som skulle ha en lugn lunch tillsammans, men det var trevligt ändå. 
 
 
 
Jag fick en sån fin liten bukett blommor av henne från deras trädgård.
Så rart av henne. 
 
 
Jag köpte lite träplattor och lade på vår lilla balkong i stan. 
Det blev jättebra. 
 
Vi hämtade också Fanny och Leia en dag i veckan, var ute och åt på en restaurang. 
Vi var på dollarstore för dom ville köpa lösnaglar och nagelack. 
Det är klart dom fick det. 
 
 
I dag hämtade vi Anton och Stella, åkte till Ica Maxi och fikade.
Dom ville gärna köpa lego och det är klart vi gjorde det.
Vi gick en sväng på jula så dom tränade lite.
Biltema var vi dom provad cyklar och satt i ett par stolar som man fick prova.
Så vi har provat och handlat i dag. 
 
Efter vi lämnat hem dom så gick vi en sväng på marknaden här i stan.
Det är alltid  samma saker, väskor, bröd, kläder och korv.
Inte mycket att se faktiskt.
 
Vi åt på en restaurang jag åt kantarellsoppa, vitlöksbröd och en öl.
Det var jättegott.
Nu har vi parkerat oss framför tvn.
Vi tar igen oss lite, det har varit en tuff vecka. 
Det är bara avkoppling och återhämtning som gäller nu.
Och bara göra roliga saker, det har vi verkligen gjort. 
 
Ha en skön lördagskväll. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Jag beklagar verkligen att din mamma gått bort. Och hoppas att hon inte behövde lida eller ha ont. Visst är sorgen stor. Och fortfarande sörjer jag mina föräldrar fastän det är många år sedan deras liv slocknade.
Trevligt med en god vän att prata med och vilken fin dag ni fick tillsammans.
Att sedan rå om barnbarnen ger ju så mycket.
Önskar dig nu en skön helg.
Och så fint det blev med träplattorna på balkongen.
kram!

Svar: Tack, ja det är verkligen en förlust och väldigt sorgligt. Men hon hade ett bra och långt liv (97 år) hon skulle fylla 98 om en månad. Har inte varit sjuk och inte haft ont och värk som många får ha. Hon hade det så bra sista tiden på Erneborg som du vet. Hon låg bara ett par dagar, hade inte ont utan bara var lugn. Hon somnade in lugnt och stilla. Hon var klar med livet helt enkelt. Sorgligt och det är den jobbiga delen av livet som alla måste igenom. Men känns bra att jag gjort så mycket både med henne och för henne. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Avkoppling, återhämtning och att göra roliga saker låter som en bra plan.

Ha en fin Söndag!
Kram

Svar: Ja det känns bra. I dag har jag en massage jag ska göra på agendan.En jobbar kompis vars dotter läser borta i veckorna så hon hade en tid hos mig i dag. ( Brukar inte ta det på helgen ) men det blev så. Samtidigt är det skönt att ha lite att göra. Men jag tycker ändå att det går bra, jobbigt ibland naturligtvis. Ha en skön söndag och kram på dig 💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :