En skön lördag

 
Nu är hösten här på riktigt i alla fall.
Jag har varit ute på turne i dag, aldeles själv.
Kände att jag behövde det. 
 
Jag har varit och handlat ( där var jag väl inte själv då...) 
Gick ett varv på blomsterlandet köpte lite krukor och en amaryllis till jobbet. 
 
Åkte sedan ut till kyrkogården och tände ljus. 
Lade lite blommor där till mor och far. 
Rogivande på kyrkogården samtidigt lite vemodigt. 
 
 Åkte sedan och hälsade på min bror och svägerska som det blir aldeles för sällan att träffa tyvärr. 
 
Gick en runda ner till sjön med bästa sällskapet.
Mig själv.
 
 
Vilken förmån att bo så här som vi gör i alla fall halva året.
 
 
 
 
Men det är klart vi åker i bland och tittar till ön på håll i alla fall.
 
 
 
 
 
 
 
 
Blev ju så klart lite bilder.
 
Så skönt att va ute och gå själv.
Helt underbart att gå och titta på skogen och havet.
Man behöver lite egentid, eller jag behöver det i alla fall.
Jag har jobbat mycket, ger mycket hela tiden.
Ger och ger...
Den mest osociala dagen på länge, men så välbehövligt.
 
 
Svabbade av min pärla innan jag åkte hem. 
Det behövdes efter en tur ut på landet.
 
 
Maten var färdig när jag kom hem det var jättegott.
Kocken (gubben min) hade ju köket i dag.
Potais, morötter, palsternackor, lök, vitlök, kålrötter och en bit hel fläskotlett.
Mums så gott det var efter en långpromenad. 
 
Nu ska jag göra en kopp kaffe till oss.
Ha en skön lördagskväll. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Pernilla

Så härligt! Jag går ju varje morgon och det är verkligen kvalitetstid. Jätteskönt att vara låta sinnena löpa fritt. Ha en skön kväll.
/P

Svar: Ja det är ju det bästa när man har hund. Kommer alltid ut då. Det var skönt att va riktigt osocial faktiskt. Känner att jag ger mycket så nu ska jag tänka på mig själv. Jag vet det går så bra efter sem och efter jul, bokar inte på så.mycket. Men sen kommer det vart efter. Känns det igen.... trevlig kväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Deciree

Visst är det skönt att ta promenader. Ni ser ut att vara utan snö ni därnere :-) Vi har fått lite vitt och mer är på gång. Kram

Svar: Vi har inte fått nån snö här, det är runt 3-4-5 + här. Men hoppas det kommer. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Millans Värld

En dag för sig själv gör bara gott.
Vad roligt att se att maten var lagad i lergryta.
Funderar på att ta fram min framöver, har en skinkstek i frysen som jag tänker vitlöksspäcka.
Det blir så otroligt gott i lergryta.

Kram och ha en skön Söndag!

Svar: Det blir så gott i lergryta. Vi använder den jättemycket. Skinkstek blir så gott och saftigt. Kram och trevlig söndag till dig med.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Vilken fin dag du haft för dig :). Grytan ser otroligt god ut, det är något speciellt att äta mat ur lergryta :). Kyrkogårdar är vackra och vemodiga så där som du beskriver det. Där saknaden är som starkast <3.

Svar: Ja det har varit en bra dag. Man behöver att bara vara i bland. Jobbar mycket som jag skrev och ger mycket av mig. Så det blev en egen dag för mig. Maten klar när jag kom hem och så gott. Ha en bra början på nya veckan.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ditte

Visst är det skönt med egentid. Förstår dig så väl. Tack för rundan och vackra bilder.
Kram

Svar: Ja jätteskönt. Det blir fina bilder även vid regn. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :