Om att fira födelsedag

 
Vi firade en födelsedag i går.
Fanny fyllde 13 år och dom hade sovit över här hos oss.
En mysig födelsedagsmorgon hade vi.
Paket, varm choklad och skönsång blev det.
 
 
Vad kan inte va bättre än att sova över hos mormor o morfar när man har en studiedag i skolan. 
 
 
Lugnt och skönt hade vi det.
Satt och målade, gjorde ett yogapass och skrattade så tårarna rann.
Leia som går på gympa och är vig som ett gummiband skrattade åt Fanny och mig.
Vi fixade mat tillsammans innan vi gick ut en tur.
 
 
Vi gick till mitt jobb så dom fick lite massage där.
Sedan gjorde vi oss i ordning till kvällens mat.
 
 
Fanny ville gå till Pinchos och så fick det bli.
Det var hennes födelsedag och då bestämde ju hon.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Många små saker var det.
Var väl så där enligt mig, men smaken liksom baken...
 
Det var 25 års jubileum på Ica Maxi så där bjöd dom på tårta.
Och det är klart att vi passade på...
 
 
 
 
Klart man ska ha lite tårta när man fyller år också.
 
Jag tror tonåringen hade en bra och trevlig födelsedag.
 
Men det känns ju som i förrgår hon var 50 cm 
Och låg i mitt knä...
 
Men fortfarande lika söt go och den bästa 13 åringen i världen. 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :