Alla passar inte ihop.

 
Den här vyn möts jag av på morgonen när jag slår upp mina gröna.
Havet och soluppgången ser vi från sovrumsfönstret.
 
Det blir en härlig dag jag har vatit ute tidigt och tagit en stavgångspromenad.
 
En kväll i veckan var vi i Almvik, skjutsade Leia till hennes gympa som hon går på en gång i veckan.
Vi gick en runda  där och tog lite bilder.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är väldigt fint i Almvik, kul att gå på ett annat ställe också. 
 
I går var vi lediga båda två, så vi var ute på tur då.
Vi började med fika i Gamleby.
 
 
Byfiket, det kan jag rekommendera så mycket gott det finns där.
Jag tar ju helst en smörgås då men det finns mycket annat.
 
Vi åkte och skulle hämta något till plogen som vi ska ha till potatislandet. 
 
 
I Utrike där jag bott som liten.
 
Sedan var vi en sväng ut till ön kallt med härligt.
 
 
Det tar ju bara några minuter över.
 
 
Vi satte en stund i solen där det var lä.
 
Plockade lite och såg över allt, men som sagt ingen värme än.
Så flytten ut får vänta ett tag.
Men det känns som man bara vill bo där, så snart så...
 
 
 
 
Vi fortsatte till Tindered där vi åt mat.
Även att jag sagt att jag aldrig mer skulle äta där på grund av en fadäs för ett antal år sedan.
Mamma, jag och Bengt var där och åt och Bengt fick en glasbit i sin mat...
Ingen ursäkt inte nåt fick vi...
 
Men vi åt där i alla fall, och överlevde den här gången.
(gjorde vi ju onekligen förra gången också...)
 
 
Jag åt vegetariskt, jättegott.
Kesofylld paprika, couscous och sallad.
 
Bengt åt pizza med isterband...har aldrig hört det förut.
Men han tyckte det var gott.
 
 
Vi åkte vidare mot Bullerbyn, vår lilla gård i Björnsholm där vi ska ha potatisen.
 
 
Men plogen passade inte till traktorn, eller traktorn till plogen kanske...
I vilket fall så passade de inte ihop.
Så nån plogning av potatislandet blev det ju inte.
Och det är ju ingen brådska heller, det är för kallt än. 
 
Vi åkte tillbaka till stan efter en härlig utedag.
 
Jag kände att jag inte hade fått nog av frisk luft så jag gick en promenad. 
Promenader kan man inte få mycket av.
Dagsljus, motion och sol.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så härligt med alla blommor och knoppar som kommer nu vartefter.
 
Det var min dag i går.
 
Nu blir det lite eget jobb i eftermiddag.
Några kunder på Vapengränd.
Jag ska leverera lite varor som jag sålt och skicka iväg en paket.
Och lämna ut en del produkter på jobbet.
 
Det är många som köper Heat Lotion nu.
Kan det vara trädgårdsarbete som gör att musklerna blir stela och ömma..?
Ja det kan nog vara så, men jag har hjälpen till det.
Hör av dig bara så fixar jag det.
 
Ha nu en skön dag vad du än ska hitta på.
Jag har ett bra tips.
Lyssnade på en podd när jag var ute och gick i dag. 
Anna Sparre 4HEALT sök på det.
Hon har så mycket bra att berätta om god väg till hälsa.
 
 I dag lyssnade jag på en podd som heter Hemmakontor & Kontorsarbete.
Väldigt intressant, många som sitter fel och absolut inte rör sig tillräckligt. 
 
Hon har så många bra saker som hon tar upp, så det var dagens tips.
En timma podd samtidigt som du promenerar, perfekt ju.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :