Promenader i det fina vädret.

 
 
Här har det promenerats i helgen.
Jag brukar ge mig i väg tidigt på morgonen med kameran då så klart.
I går gick jag ute vid lysingsbadet här i stan.
Vi bor mitt i stan men ändå så nära till havet och naturen.
 
 
 
 
 
 
Det var en runda i stan.
 
 
I dag blev det en tur ut till ön för första gången.
 
 
 
 
 
 
De här hade redan flyttat dit men hoppas dom fattar att det är vi och inte dom som bor där.
Dom skriker, väsnas och skiter så de tillför inte oss ett enda dugg...
 
 
Men fint var det där ute jag krattade lite. 
 
 
Jag har längtat efter att få göra lite trädgårdsarbete.
 
 
Men jag har längtat ut till ön så klart.
Vi hinner knappt få i min roddbåt förrän jag är där ute.
Ska putta i den stora nu i helgen också.
 
 
Snart kommer växthuset att anlända.
Det ska bli så spännande.
Barn, barnbarn och bästa vänner hoppas vi kommer och hjälper till.
Jag fixar mat och fika till alla.
 
I går var jag till Gunnebo och gick en promenad med de här sköna bönorna.
 
 
Härligt väder var det, blåste lite kallt men skönt.
Vi gick en runda och tog lite bilder.
 
 
Undrar om det är någon som bor här...
Ett troll kanske...
 
 
För här kan nog ingen bo i alla fall.
Det är klart om man är riktigt varm av sig kanske det är bra.
Men man får nog hålla i täcket om man ska sova där. 
 
 
 
 
Här ska en jansson in i ugnen nu, blir gott till kvällen.
 
Ha en fortsatt skön helg. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Vilka härlig foton. Äntligen fick du komma ut till din ö, förstår att du längtat. Vad trevligt med växthus, då ska det odlas förstår jag.
Önskar dig en fin dag!

Kram

Svar: Ja det ska odlas sedan ska bli så kul, jag har satt tomater här hemma nu de är på väg upp. Det är ju lättare med växthus sedan men det tar nog att tag att veta hur jag ska ha det. Det blir väl en och annan bild antar jag....Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Så fint ni bor med närhet både till stan och naturen och ut till ön.Och en morgonpromenad är alltid skönt. Och fint att ha sällskap av kameran.
Roligt med växthuset och hoppas du berättar med när det kommer.
Önskar dig en fin annandag påsk.
Kram

Svar: Ja det är härligt med havet. Vi får växthuset i nästa vecka så det blir att ta ut till ön när det blir väder. Det kommer bilder på bloggen det lovar jag. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :