Besiktning av två.

 
 
Hur gick det nu då med besiktningen av oss.
Jo, bilen gick igenom utan anmärkning den är ju nyare än jag om man säger..
 
Jag har ju några år på nacken och har haft eget företag i 10 år till hösten
Så min ländrygg är så stel, har ju stått mycket och inte alltid så bra ställning.
(Hade inte så bra bänk i början) 
Och jobbat 30 år i äldreomsorgen och gör ju så än 50%
(är ju för övligt det bästa jobb man kan tänka sig)
Det är ju inte bättre att sitta för mycket heller, så lagom av allt. 
 
Men med lite övningar och försöka mjuka upp ryggslutet.
Så ska det säkert lösa sig. 
 
Ett glatt humör, mycket skratt och vara med de man älskar.
Det kommer man långt med.
Sedan gör väl de här tiderna att inte alla kan det eller mår så bra.
Men vi måste försöka se framåt.
 
Du vet väl att framrutan ska vara större än backspegeln. 
 
 
I dag blir det en långpromenad med bästa Lisbeth och Håkan.
Vi har så mycket att prata om, det tar liksom aldrig slut.
 
Synd att snön försvinner nu till sportlovet.
Men vi har verkligen tagit vara på när den var kvar.
Har varit ute varje helg med barnbarnen.
Åkt pulka och haft med varm choklad med nybakade bullar till backen.
Vädret har ju varit toppenfint med 6-7 grader kallt upp till 10- i bland.
Soligt och härligt.
 
Så nu är det väl bara att vänta in våren antar jag.
Men allt vad det innebär.
Det kommer att bli härliga dagar ute på ön med bad och sol.
Tänk på framrutan....
 
 
Ta hand om dig, omge dig av de du tycker om (men håll avstånd)
Skratta ha kul livet är ju nu, inte sedan.
 
Här blir det frukost i stugan.
Jag tror jag ska fixa till en gofrukost till gubben.
 
Ägg, sill frallor och tända ljus.
 
Ha en skön söndag. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Det gäller att hålla kroppen mjuk och smidig även när skavankerna smyger på. Den där ryggen gör sig till känna både nu och då. Jobbet vi har sliter men det ger ju mycket med. Men som du skriver så gäller det att göra det bästa av det. Vi har också tagit vara på snö och is, varit ute så ofta det funnits tillfälle för mys och bus. Idag när Eddie och jag var ute på promenad så kände jag att våren är på ingång. Bakslag kommer säkert men den finns där och lurar runt hörnet.
Hoppas frukosten lät sig smaka.
Framrutan, så rätt!


Kram

Svar: Frukosten var god och gubben blev glad. Visst är det så att det gäller och hålla igång. Jag har ju gått en utbildning nu och suttit mycket under hösten. Lagom av allt är ju bäst. I dag är det på nollan här, nu är det jobbet som väntar på mig. Ha en bra dag. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Anonym

Ja du man får sin krämpor oavsett så är det, dom kommer smygande grrrr låter härligt Gittan o mysigt du gör det för maken ..gör oxå ofta det älskar att vara romantisk o ha mys med sin make :) kram på er <3

Evas blogg

Svar: Visst är det så, krämpor kommer men humöret är på topp som tur är. Mys är ju härligt. Ta hand om er. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :