Mina fyra hjärtan

 
 
Har du provat Heat Lotion och MSM ?
Om inte så gör det, mitt tips i dag.
Det är så bra till dina muskler och kropp om den har varit med om för mycket påfrestningar.
Smörj nacken, knän eller om du är öm någon stans. 
Jag använder den alltid i båda mina jobb.
 
Till de boende på vapengränd som jag ger massage/beröring.
Jag smörjer in deras trötta fötter eller axlar.
 
Mina kunder har ju ofta ont i axlar/nacke.
Det värmer så gott på trötta muskler.
 
I dag kom det lite stora snöflinger när jag var på jobbet men de smälte med en gång.
 
 
Jag är också så glad och nöjd.
Fast jag är oftast det faktiskt.
Jag mår bra, mina nära och kära mår bra.
Och jag har så bra kontakt med de mina.
Våra barn har vi det så mysigt med.
Kan prata om allt, stort och smått.
 
Och vet du...barnbarnen och jag har en egen grupp på messinger.
Det är så kul vi skickar hjärtan och annat till varann.
Vi skriver där ofta och helt plötsligt plingar det till, då kommer det ett hjärta eller 
"älskar dig Farmor/mormor."
Vi skickar godnattkramar till varann men vi ringer ofta också.
Det finns inget bättre att sova på än det.
Tack våra fina barn för att ni har blivit så bra föräldrar.
Och att ni har sett till att vi har fått så goa barnbarn.
 
Jag har alltid haft det så med mina föräldrar.
Vi var väldigt tajta.
Känner att jag gjort allt för dom när de levde.
Och vi har haft många fina stunder.
Jag pratade med systera mi i dag.
(ja nu är det ju inte min syster, har ingen syster tyvärr)
Vi jobbade tillsammans för länge sedan och då var det en tant som kallade oss för systrar.
 Kerstin jobbar än på Erneborg och jag skulle fråga henne en sak.
Då tänkte jag ju på mamma så klart hon bodde ju där sista tiden.
Vi hade så mysigt när jag var hos henne som jag ofta var.
Hade med lite fikabröd i bland.
Och när det var sommar tog vi promenader med rullstolen.
Hon frågade hela tiden om det var tungt, jag sa att det var motor.
Hon var så noga med att det inte skulle vara jobbigt för mig. 
 
Jag känner att jag har gjort det bästa jag har kunnat ge, min tid till alla jag tycker om.
Jag mår så bra av det.
 
Hoppas att den goa kontakten och allt det mysiga fortsätter efter oss också.
Det gör nog det, sitter i generna.
 
I dag när jag gick till jobbet på eftermiddagen var det så varmt och skönt.
Knopparna håller på att slå ut.
 
 
Och när jag gick hem några timmar senare snöade det.
Ja ja, det blir nog vår nån gång i år också, 
 
Ha det bäst. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Marianne

Vad härligt det är att läsa dina inlägg. Jag kan tyvärr inte dela dina upplevelser med föräldrar och syskon men det är en alldeles egen historia för sig själv.
Att kunna träffa våra barn och barnbarn är ju nåt vi hela tiden ser fram mot.
På söndag ska vi gratta vårt yngsta barnbarn som fyller 16.
Då träffas vi på en härlig grillplats de har i skogsbrynet där de bor. Helt coronasäkert. Ska bli kul.
Har kommit av mig lite med bloggen men jag kommer nog på nåt kul snart.
Ha de så bra så länge. Kram

Svar: Ja det är ju tyvärr inte alla förunnat att ha det så. Visst är det härligt med barn och barnbarn, vårt äldsta barnbarn fyller 15 år i höst. Man undrar vem som tar åren för oss...Så mysigt med "grillkalas" det får ju bli så nu för tiden. I bland går det bra att skriva då bara kommer det men vissa gånger är det idetorka. Du kommer nog på nåt. Vi kanske får se lite fina bilder från grillningen? Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Lotta

Visst är det mysigt när hjärtan från våra hjärtan dyker upp. Jag blir också alltid lika glad.
Våren spelar oss ett spratt ibland men som du skriver så lär det bli vår någon gång även i år också.
Jag har också en syster, en hjärtesyster, henne har jag valt själv. Den bästa man kan ha :-)

Önskar dig en härlig fredag!

Kram


Svar: Jag hade en syster som gick bort året innan jag föddes, så jag har aldrig träffat henne. Men jag har ju min systera mi på hemmet. Här är det lite snö och -3 var det tidigt i morse. Men som sagt våren kommer väl. Ha en skön fredag du också och en härlig helg. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :