Om att storstäda

 
 
Ny vecka med nya möjligheter.
Ja det har ju redan gått 2 dagar faktiskt.
Tiden går fort.
 
När jag kom till jobbet i går och satte nyckeln i dörren var det inte låst..
Hmm, konstigt jag brukar ju alltid låsa.
När jag kom in såg det ut så här.
Men i samma stund såg jag att alla fönster var putsade.
 
De tvättade fasaden här på vapengränd för ett tag sedan och fönstren såg bedrövliga ut efter det.
Jag har gått och tittat på alla mina 9 fönster.
Tänkte jag får väl ta tag i det någon dag. 
 
Men det hade varit en städfirma där i fredags och tvättat alla fönster.
Ingen blev gladare än jag.
 
 
Jag passade på att storstäda riktigt noga.
Det blev rent överallt, bakom element, lister och allt.
 
 
Nu är det rent och snyggt.
Jag är redo för nya kunder.
 
 
Till eftermiddagsfikat i dag fick vi nybakade bullar.
Åsa i köket bakar helt fantastiska bullar.
Vi frågar hur hon gör, "vanligt bullrecept säger hon"
Mina blir inte så bra..fast jag har "vanligt recept".
 
 
Det är alltid så fint i restaurangen med färska blommor.
Vi sitter med de boende och äter och fikar.
Ett mysigt ställe jag jobbar på. 
 
I morgon blir det en ledig förmiddag.
Lite fixande här hemma.
Har en del pappersarbete och bokföring.
Bjuda barnen på mat.
Men som det är nu så blir det leverans på trappan.
Kanske hinner med en promenad.
Några egna kunder på eftermiddag/kväll.
 
I dag på väg hem från jobbet gick jag en riktigt lång promenad över en timme.
Så skönt när man varit inne hela dagen.
Soligt och härligt.
 
Jag fick äta själv i dag.
Gubben min var på möte på jobbet.
 
 
Det här blev min middag i dag.
Kokt potatis och palsternackor, varmrökt lax.
Champinjoner, tomater och romsås.
Det var inte dumt alls.
 
Ha en skön kväll.
 
Vi hörs. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :